جلوگیری از ابتلا به کرونا با داروهای ضد روان پریشی

داروهای ضد روان پریشی ممکن است اثر محافظتی در برابر COVID-19 داشته باشند

دو مطالعه ی که توسط واحد بهداشت روانی بیمارستان دانشگاه ویرجن دل روسیو و با مشارکت محققانی از ایالات متحده انجام شد ، نتیجه گرفتند که داروهای ضد روان پریشی می توانند یک اثر محافظتی در برابر ویروس کرونا داشته باشند. به همین دلیل ، بیماران تحت درمان با این داروها کمتر در معرض خطر ابتلا به عفونت قرار می گیرند یا در صورت آلوده شدن به نوع خفیف تری از بیماری مبتلا می شوند.
بنابراین ، اولین مطالعه توصیفی اپیدمیولوژیک بر روی نمونه ای از 698 بیمار تحت درمان با روان پریشی در بیمارستان سویل نشان داد که داروهای ضد روان پریشی می توانند از هر دو نوع عفونت و تمایل به شدت بالینی عفونت Covid-19 محافظت کنند. مانوئل کانال ریورو (Manuel Canal Rivero) پژوهشگر ارشد این پروژه عنوان می‌کند که این کشفیات بسیار جالب توجه هستند و مشخص کردند که حتی با وجود قرار گرفتن در معرض عوامل خطرناک، تعداد اندکی از افراد به کرونا آلوده شدند

 

199

اثر محافظتی داروهای ضد روان پریشی
"تعداد بیماران Covid-19 کمتر از حد انتظار در بین این گروه از افراد است و در مواردی که عفونت اثبات شده رخ دهد ، تکامل آن خوش خیم است و به یک وضعیت بالینی تهدید کننده زندگی نمی رسد. به نظر می رسد اثر محافظتی داروهای ضد روان‌پریشی به مقابله با این بیماری کمک می کند. "
به عنوان تکمیل این مطالعه ، همان گروه تحقیقاتی مشاهده کرده اند که بسیاری از ژن هایی که بیان آنها توسط Covid-19 تغییر می کند ، به طور قابل توجهی توسط داروهای ضد روان پریشی ، که معمولاً برای درمان بیماری هایی با علائم روان پریشی استفاده می شوند ، تنظیم می شوند. این نتایج از طریق بررسی مشخصات مربوط به بیان ژن در بیماران آلوده به کووید-۱۹ و بیماران تحت درمان با این داروها به دست آمده است.
پروفسور كرسپو-فاكارو ، یکی از محققان ، می گوید: "به طرزی چشمگیر ما نشان دادیم كه چگونه داروهای روان پریشی باعث كاهش فعال شدن ژن های درگیر در بسیاری از مسیرهای التهابی و ایمنی شناختی مرتبط با شدت عفونت Covid-19 می شوند." علاوه بر این ، وی تأکید می کند که "اگرچه این یافته نیازمند تکرار هستند ، اما این کشفیات می تواند بسیار قابل توجه باشد زیرا درمان کووید-۱۹ با داروهایی که نخست برای موقعیت‌های بالینی غیر مرتبط مورد استفاده قرار گرفته‌اند، منبع جالبی از درمان‌های مؤثر برای بیماران کرونایی است. ".
های فن تک از شما دعوت میکند جهت بحث در مورد این مقاله ، دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید


چاپ