رونمایی از آیپد ایر و آیپد پرو 2024 حداکثر تا 17 اردیبهشت

اپل قصد دارد حداکثر تا 17 اردیبهشت(6 ماه می) از تبلت های نسل جدید آیپد ایر و آیپد پرو در سال 2024 رونمایی کند.

آیپد ایر202آیپد پرو2024

یکی از رویدادهای مهمی که در سال 2024 منتظر آن بودیم مربوط به تبلت های نسل جدید اپل می شود. چرا تبلت های آیپد جدید به این اندازه اهمیت دارد؟ شاید به این علت که، آنها تنها محصولات اپل هستند که مجهز به نمایشگرهای OLED خواهند بود. طبیعی است که قیمت این دستگاه ها به ویژه مدل 12.9 اینچی آن نسبت به مدل های قبلی بالاتر باشد. مشتریان زیادی علاقه مند به نمایشگرهای بزرگ هستند اما، برای تهیه آن باید هزینه بیشتری بپردازند. تعداد کمی از آنها توان پرداخت چنین هزینه ای را دارند. اپل برای حل این مشکل چاره ای پیدا کرد. آنها تصمیم گرفتند علاوه بر عرضه مدل 10.9 اینچی معمول، یک مدل 12.9 اینچی هم به خط تولید آیپد ایر خود اضافه کنند. آیا این تصمیم با توجه به شرایط فعلی بازار منطقی است؟ در پاسخ باید بگویم بله.

دلیل اول: آیپد ایر نزدیک‌ترین مدل به آیپد پرو است. پس با ارائه یک مدل ۱۲.۹ اینچی از آیپد ایر، خریداران می‌توانند به بسیاری از ویژگی‌های مورد نظر خود و اندازه‌ی صفحه‌ی نمایشگر دلخواه دست پیدا کنند.

دلیل دوم: قیمت مناسب‌تر آن است. از آنجایی که آیپد ایر مدل2024 همچنان به پنل های LCD مجهز هستند، قیمت آن خیلی کمتر از قیمت آیپد پرو (2024) مجهز به نمایشگر ۱۲.۹ اینچی OLED خواهد بود.

دلیل سوم: امکانات مشابهی که در هر دو مدل وجود دارد. هر دو مدل آیپد پرو و آیپد ایر 2024 از دوربین با قابلیت FaceTime با جهت‌گیری افقی و تراشه‌های ارتقا یافته برخوردارهستند (تراشه‌ی 2M مخصوص آیپد ایر و M3 مخصوص آیپد پرو).

آیپد ایر

دلیل چهارم: پیشرفت‌های احتمالی که در هر دو مدل شاهد آن خواهیم بود. احتمال دارد آیپد پرو بتواند از فناوری شارژ بی‌سیم MagSafe پشتیبانی کند. به طور کلی اپل با عرضه‌ی یک آیپد ایر ۱۲.۹ اینچی، گزینه‌ی مقرون‌به‌صرفه‌تری را برای علاقه مندان به صفحه‌ی نمایش بزرگتر ارائه می‌دهد. این مدل بسیاری از ویژگی‌های آیپد پرو را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

تأخیر در عرضه آیپدهای جدید و زمان دقیق عرضه‌ی نهایی

در ابتدا تصور می شد تبلت‌های جدید اپل در ماه مارس یا نهایت ماه آوریل رونمایی شوند. اما حالا به نظر می‌رسد که عرضه‌ی آن‌ها به ماه مه موکول شده است. این تأخیر، حداقل تا حدی به دلیل مشکلاتی است که تأمین‌کنندگان پنل‌های OLED در ساخت نمایشگرهای مدل‌های جدید آیپد پرو با آن مواجه بوده‌اند. مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ و تحلیگر مشهور محصولات اپل اوایل آوریل اعلام کرد که تبلت‌های جدید حداکثر تا ۶ مه عرضه خواهند شد. او در پست خود به شواهدی اشاره کرد که حاکی از عرضه‌ی تبلت‌های جدید در آینده بسیار نزدیک است.

گورمن در خبرنامه‌ی خود اشاره می‌کند که میزان موجودی آخرین مدل آیپد ایر (2022) در فروشگاه‌های خرده فروشی با کاهش قابل توجهی مواجه شده است. این سیاستی است که معمولاً اپل قبل از عرضه‌ی دستگاه‌های جدید اجرا می کند. اما ارسال مدل‌های آیپد پرو با کاهش مواجه نبوده است و این موضوع می‌تواند به یکی از دو دلیل باشد:

• احتمال اول: اپل هنوز تعداد زیادی آیپد پرو (2022) برای فروش دارد و می‌خواهد قبل از عرضه‌ی مدل‌های OLED، از شر آن‌ها خلاص شود.

• احتمال دوم: اپل قصد دارد پس از عرضه‌ی مدل‌های OLED، همچنان آیپد پرو مدل (2022) را به عنوان یک گزینه‌ی ارزان‌تر در خط تولید خود حفظ کند.

معمولا برای معرفی آیپدهای جدید رویداد بزرگی برگزار نمی شود. این رویداد فقط با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی، اطلاع رسانی می شود.


چاپ