عرضه محدود آیپد پرو2024 به علت کمبود نمایشگرهای سامسونگ!

اپل به علت کمبود نمایشگرهای OLED سامسونگ، تبلت های آیپد پرو2024 را به تعداد محدودی عرضه خواهد کرد.

آیپد 2024

به نظر می رسد اپل قصد دارد عرضه تبلت های آیپد پرو 2024 را کمتر از میزان پیش بینی شده به بازار عرضه کند. علت اصلی این تصمیم به کمبود پنل های OLED شرکت سامسونگ بر می گردد. شرکت کره ای بزرگترین تامین کننده پنل های OLED اکوسیستم اپل به حساب می آید. به نظر می رسد میزان بالای تقاضای این نوع پنل ها به خصوص برای نسل جدید گوشی های آیفون باعث کمبود عرضه پنل های آیپد پرو11 اینچی شده است.

این کمبود روی زمان انتظار محصولات خریداری شده تاثیر منفی خواهد داشت. مشتریانی که قصد خرید آیپد پرو 11 اینچی مدل 2024 را دارند چاره ای به جز صبر نخواهند داشت. راس یانگ مدیرعامل شرکت مشاوره ی زنجیره تامین نمایشگر(DSCC) و تحلیلگر مشهور بلومبرگ ادعا کرد که تعداد پنل‌های OLED ارسال‌شده برای آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی (۲۰۲۴) بیشتر از تعداد نمایشگرهای OLED نسخه‌ی ۱۱ اینچی اپل بوده است. به عقیده یانگ احتمال دارد خریداران برای خرید آیپد پرو 11 اینچی در بازار با مشکلاتی مواجه شوند.

اپل قرار است مراسم رونمایی از سری جدید آیپد معروف به "Let Loose" را در تاریخ 7 مه برگزار کند. این دستگاه ها اولین تبلت‌های iPad هستند که به نمایشگر OLED مجهز می شوند. تیم کوک در کنار تبلت پرچم دار آیپد پرو از تبلت میان رده جدید آیپد ایر 2024 هم رنمایی خواهد کرد. تبلت میان رده علاوه بر نسخه مرسوم 10.9 اینچی، نسخه 12.9 اینچی هم دارد. تبلت رده بالا و میان رده جدید هر دو از یک دوربین با چیدمان افقی و پردازنده های پیشرفته برخوردار هستند. مدل پرو به یک پردازنده M3 ومدل ایر به یک پردازنده M2 مجهز است.

به گفته‌ی Young، سامسونگ در تولید پنل‌های OLED با استفاده از فناوری «دولایه» که باعث افزایش دو برابری روشنایی صفحه نمایش و طول عمر بیشتر آن می‌شود، با مشکلاتی مواجه شده است. این  فناوری، دو لایه OLED را به طور همزمان روی هم قرار می‌دهد. دو شرکت سامسونگ و LG نمایشگرهای OLED تبلت هایiPad Pro(2024) را تولید می‌کنند. ولی به احتمال زیاد، LG مسئولیت تولید تمامی پنل‌های OLED تبلت های iPad Pro(2024) را به عهده خواهد گرفت.

طبق گزارش 9to5Mac، درایورهای هر دو پنل OLED ساخت سامسونگ و LG در نرم‌افزار تبلت‌های جدید iPad Pro قرار می گیرند. از طرف دیگر؛ از آنجایی که پنل‌های OLED نسبت به LCD نازک‌تر هستند پیش بینی می شود مدل‌های جدید iPad Pro از نسل قبلی نازک‌تر باشند. ابتدا تصور می شد رویداد رونمایی مانند یک رسم دیرینه با انتشار یک پست از آیپد جدید رونمایی شود. اما برخلاف سنت قدیمی، سازنده آیفون این بار قصد دارد یک رویداد جدید با عنوان "رها باش" مخصوص تبلت های آیپد در تاریخ 10 صبح روز 7 مه برگزار کند.

در این رویداد علاوه بر آیپد، اپل از یک Magic Keyboard جدید برای iPad Pro رونمایی خواهد کرد که باعث می‌شود تبلت از لحاظ کارایی به لپ‌تاپ شباهت بیشتری داشته باشد. این صفحه کلید به لطف قاب آلومینیومی جدید، از دوام بالایی برخوردار هستند. به تمام این دستگاه ها، قلم هوشمند را هم باید اضافه کرد که گفته می‌شود به امکانات زیادی از قبیل "فشردن" مجهز است.


چاپ