نسخه جدید call of duty در سال 2024 به زودی منتشر می شود

مایکروسافت قصد دارد برای اولین بار نسخه جدید call of duty در سال 2024 منتشر کند.

کال آو دیوتی 2024

مایکروسافت با تغییر سیاست همیشگی خود تصمیم گرفته است کالاف دیوتی جدید را به سرویس اشتراکی خود اضافه کند. مایکروسافت تا قبل از این بازی call of duty را به صورت یک محصول جداگانه برای فروش عرضه می کرد. گیمرها هم مجبور بودند برای هر بار استفاده از نسخه جدید این بازی مبلغی را جداگانه پرداخت کنند. اما در حال حاضر مایکروسافت قصد دارد کالاف دیوتی را به سرویس اشتراکی " گیم‌پس" اضافه کند. بنابراین کاربران با پرداخت هزینه اشتراک گیم‌پس، می‌توانند به تمامی بازی‌های موجود در این سرویس از جمله کالاف دیوتی دسترسی داشته باشند.

تغییر شیوه عرضه، مزایای زیادی برای گیمرها خواهد داشت:

• صرفه‌جویی در هزینه: با پرداخت یک بار هزینه اشتراک، می‌توانند به جای خرید جداگانه نسخه های مختلف کالاف دیوتی، به تمامی مجموعه بازی‌های موجود در گیم‌پس دسترسی داشته باشند.

• دسترسی به بازی‌های بیشتر: گیم‌پس به جز بازی کالاف دیوتی، بازی‌های دیگری از ناشران مختلف را هم ارائه می دهد.
• آزمایش بازی‌ها: گیمرها می‌توانند بدون نیاز به پرداخت هزینه جداگانه، بازی‌های مختلف را امتحان کنند و در صورت تمایل، آن‌ها را به طور کامل تجربه کنند.
البته تصمیم جدید با خود معایبی هم به همراه دارد. به عنوان نمونه:

• وابستگی به اشتراک: برای استفاده از جدیدترین نسخه کالاف دیوتی، باید همیشه اشتراک گیم‌پس را فعال نگه داشت.
• محدودیت دسترسی: ممکن است در برخی از مناطق، به دلیل فیلترینگ یا مشکلات دیگر، دسترسی به بازی‌ها گیم‌پس به راحتی امکان پذیر نباشد.

مایکروسافت قرار است این خبر را در رویداد سالانه‌ی کنسول بازی ایکس‌باکس در تاریخ ۹ ژوئن، به صورت رسمی اعلام کند. اولین بار این خبر را روز جمعه مجله وال استریت ژورنال منتشر کرد. مایکروسافت با خرید اکتیویژن بلیزارد به مبلغ ۶۹ میلیارد دلار که اواخر سال گذشته نهایی شد، مالکیت "کالاف دیوتی" را به دست آورد. بازی ویدئویی کالاف دیوتی یک بازی تیراندازی(بازی‌های اول شخص) است که توسط شرکت اکتیویژن ساخته شد. این مجموعه از بازی‌ها بیشتر حول محور جنگ‌ها و درگیری‌های نظامی می‌چرخند. اکتیویژن تا قبل از این نسخه‌های جدید این بازی را با قیمتی در حدود ۷۰ دلار عرضه می‌کرد.

این تصمیم مایکروسافت، تنها چند روز پس از صحبت‌های سارا باند، رئیس ایکس‌باکس در یک کنفرانس عمومی صورت می‌گیرد. او در آن کنفرانس اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تمامی بازی‌های اول شخص خود را در روز عرضه، روی سرویس Game Pass منتشر کند. مایکروسافت مدیریت سرویس گیم‌پس را بعهده دارد که با پرداخت هزینه، امکان دسترسی به بازی‌های ساخته‌شده توسط استودیوهای ایکس‌باکس و دیگر توسعه‌دهندگان را برای کاربران فراهم می‌سازد.


چاپ