لغو دستور استفاده از ماسک در حمل ونقل آمریکا

قاضی فدرال آمریکا دستور استفاده از ماسک در سیستم حمل و نقل این کشور را لغو کرد. علیرغم همه گیری دوباره COVID-19، استفاده از ماسک صورت دیگر برای مسافران و رانندگان این کشور الزامی نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

uber
دیروز، قاضی فدرال فلوریدا، کاترین کیمبال میزل، دستور استفاده از ماسک را لغو کرد که هواپیماها، تاکسی ها، اتوبوس ها و سایر اشکال حمل و نقل عمومی شامل آن خواهند شد. حتی شامل شرکت هایی که خودروهای خود را کرایه می دهند هم می شود.
شرکت حمل ونقل Lyft بر طبق این قانون، استفاده از ماسک صورت را برای مشتریان خود اعم از رانندگان و مسافران حذف کرد. عملکرد این شرکت های حمل و نقل مانند سیستم اسنپ در ایران است.

در ابتدا، شرکت حمل ونقل اوبر Uber اعلام کرد که مشتریان دیگر نیازی به پوشیدن ماسک توسط رانندگان و سواران ندارند، اما ساعاتی بعد، شرکت حمل Lyft هم با الگو برداری از او این خبر را منتشر کرد. در حال حاضر، ماسک در هر دو سرویس محبوب ایالات متحده اختیاری است.

روال قبل در سرویس Lyft به این صورت بود که استفاده از ماسک برای راننده الزامی بود و اگر راننده از آن استفاده نمی کرد مسافران این حق را داشتند که سفر را لغو کنند.
سرویس اوبر به مشتریان خود یادآوری کرد که تحت این سیاست‌های جدید، اگر احساس راحتی نمی‌کنند، می‌توانند کماکان سفر خود را لغو کنند. اما لغو سفر برای آنها می‌تواند باعث کسر هزینه شود.

Uber و هم Lyft دیگر مسافران را از نشستن در صندلی جلو منع نمی کنند، اگرچه اوبر مسافران را تشویق می‌کند که در صندلی عقب بنشینند، مگر وقتی که تعداد آنها زیاد بوده و به صندلی جلو نیاز داشته باشند. علاوه بر آن، رانندگان هم دیگر نیازی به باز گذاشتن پنجره ها ندارند.

لیفت در یک پست وبلاگی گفت: "ما می دانیم که سطح راحتی همه افراد متفاوت است، و هر کسی که می خواهد به پوشیدن ماسک ادامه دهد تشویق می شود که این کار را انجام دهد." اما سیاست هایی مانند این، احتمالاً انتقال COVID-19 را افزایش می دهد. حتی اگر خود راننده یا مسافراستفاده از ماسک را انتخاب کنند، در صورتی که فرد دیگری که در خودرو نشسته ماسک نداشته باشد، احتمال ابتلا یا انتقال ویروس کرونا در آنها بیشتر خواهد شد.

سایر شرکت های مسافرتی خصوصی مانند American Airlines، Amtrak، Delta، JetBlue، Southwest، Spirit و United Airlines دستورات ماسک خود را در این هفته حذف کردند. قابل ذکر است، برخی از خدمات حمل و نقل عمومی مانند MTA شهر نیویورک، الزامات ماسک خود را حفظ کرده اند، در حالی که برخی دیگر، مانند SEPTA در فیلادلفیا، دیگر نیازی به ماسک ندارند.


چاپ