درگیری لفظی نخست وزیر استرالیا با ایلان ماسک!

جنجال اخیر ایلان ماسک، نخست وزیر استرالیا را وادار به واکنش کرد.

ایلان ماسک استرالیا

نخست وزیر استرالیا در یک جلسه مطبوعاتی، مالک پلتفرم ایکس را یک "میلیاردر مغرور" نامید. اما ماجرا از چه قرار است؟!

داستان با انتشار یک ویدئوی از یک حمله تروریستی در کلیسای شهر سیدنی آغاز شد. دادگاهی در استرالیا به تازگی با صدور حکمی به پلتفرم ایکس و رسانه های اجتماعی دیگر دستور داد تا ویدئوهای حمله تروریستی هفته گذشته ای که در شهر سیدنی اتفاق افتاد را به طور کامل حذف کند. در غیر اینصورت این شرکت ها مجبور خواهند شد جریمه های سنگینی به دولت پرداخت کنند. ایلان ماسک با حذف ویدئوها مخالفت کرد و گفت که که این دستور در محدوده قوانین استرالیا قرار نمی گیرد و این کشور قصد دارد این محتوا را از پلتفرم ما در کشورهای دیگر هم سانسور کند.

ایلان ماسک استرالیا حذف ویدئو
مخالفت ایکس با حذف ویدیوهای حمله تروریستی، نخست‌وزیر استرالیا را به واکنش وادار کرد. «آنتونی آلبانیز»، نخست‌وزیر استرالیا بعد از کشمکش های فراوان با پلتفرم ایکس گفت:" آقای ماسک فکر می‌کند که بیشتر از قانون و نزاکت عمومی می فهمد.»

دردسر جدید ایلان ماسک با دولت استرالیا

آنتونی آلبانیز در این جلسه اعلام کرد: «من این رفتار پلتفرم ایکس را غیرعادی می دانم. آنها فقط سعی دارند مخالفت خود را توجیه کنند.» ماسک هم در واکنش به صحبت های اخیر آلبانیز با انتشار پستی نوشت: «می‌خواهم از نخست‌وزیر استرالیا تشکر کنم که به مردم نشان داد که پلتفرم ما تا چه اندازه به تعهدات خود پایبند است.»

ماسک بعد از صدور حکم کمیسر امنیت الکترونیک استرالیا این تصمیم را به باد انتقاد گرفت. او کمیسر را «مجری سانسور» در استرالیا خواند. اما آلبانیز در دفاع از کمیسر امنیت الکترونیک گفت :«او از مردم استرالیا در برابر تهدیدات فضای مجازی محافظت می‌کند. رسانه‌های اجتماعی باید به مسئولیت اجتماعی خود پایبند باشند. ویژگی که در آقای ماسک وجود ندارد.» کشمکش های دادگاه با رسانه های اجتماعی همچنان ادامه دارد و معلوم نیست دولت قصد دارد از چه سیاستی برای مجازت استفاده کند.


چاپ