گوشی های سری هواوی Pura 70 به پردازنده Kirin مجهز هستند

شرکت هواوی تمامی مدل های گوشی Pura 70 را مجهز به پرازنده Kirin با قابلیت پشتیبانی از تماس ماهواره ای عرضه کرده است.

هواویPure70

Huawei با موجود مشکلات زیادی که به علت تحریم ها ی آمریکا در تامین تراشه از شرکت هایی نظیر کوالکام مواجه است، توانست از نسل جدید گوشی های پرچم دار خود در سال 2024 رونمایی کند. سری جدید Pura 70 در چهار مدل مختلف نسخه پایه، پرو ، پلاس و اولترا عرضه شد. همگی این گوشی ها مجهز به تراشه معروف Kirin هستند.

کارشناسان مختلفی گوشی های سری 2024 را از نظر سخت افزار و عملکرد مورد ارزیابی قرار دادند. تعدادی از آنها معتقدند این تراشه ها از لحاظ قدرت به پای تراشه های کوالکام نمی رسد. اما میزان فروش سری جدید و تاثیر آن روی درآمد کلی هواوی بهتر می تواند این ادعا را ثابت کند. البته نمی توان تلاش های هواوی را برای رسیدن به خودکفایی در صنعت تراشه نادیده گرفت. در هر صورت معلوم نیست این شرکت می تواند در بلندمدت با رقبای مهمی مانند کوالکام یا مدیاتک رقابت کند یا خیر؟! برای رسیدن به پاسخ این سئوال باید منتظر نحوه برخورد مصرف کنندگان با گوشی های پورا70 بمانیم.

شرکت چینی چند روز پیش از جدیدترین سری گوشی‌های هوشمند خود به نام پورا ۷۰ در چین رونمایی کرد. این سری از چهار مدل پورا ۷۰، پورا ۷۰ پرو، پورا ۷۰ پرو پلاس و پورا ۷۰ الترا تشکیل می‌شود.از بین این مدل ها فقط مدل‌های پرو و الترا از زمان عرضه برای سفارش در دسترس خریداران قرار گرفتند. اما، فروش مدل‌های پایه یعنی پورا ۷۰ و پورا ۷۰ پرو پلاس از امروز در چین آغاز شد.
در این مقاله قصد داریم یک نگاه کلی به گوشی های Pura 70 و Pura 70Pro و Pura 70 Plus بیندازیم.

قیمت و تاریخ عرضه

گوشی Huawei Pura 70 در سه مدل با حافظه های ذخیره‌سازی مختلف عرضه می‌شود:
• ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۲ گیگابایت حافظه رم به قیمت ۵۴۹۹ یوان (حدود ۷۶۰ دلار آمریکا)
• ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۲ گیگابایت حافظه رم به قیمت ۵۹۹۹ یوان (حدود ۸۳۰ دلار آمریکا)
• ۱ ترابایت حافظه داخلی و ۱۲ گیگابایت حافظه رم به قیمت ۶۹۹۹ یوان (حدود ۹۶۷ دلار آمریکا)
این مدل در رنگبندی های مشکی، سفید، آبی و رزگلد عرضه می شود.

هواوی Pure70 رنگبندی

گوشی Huawei Pura 70Pro و Huawei Pura 70Plusدر دو مدل با حافظه های ذخیره‌سازی مختلف عرضه می‌شود:

۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با ۱۲ گیگابایت حافظه رم به قیمت ۷۹۹۹ یوان (حدود ۱۱۰۰ دلار آمریکا)
۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی با ۱۲ گیگابایت حافظه رم به قیمت ۸۹۹۹ یوان (حدود ۱۲۴۵ دلار آمریکا)
این مدل در سه رنگ مشکی شفاف (Phantom Black)، نقره‌ای درخشان (Optical Silver) و سفید صدفی (String White) با قاب پشتی Nano در دسترس مشتریان قرار می گیرد.

مشخصات فنی

صفحه نمایش: گوشی Huawei Pura 70 مجهز به یک صفحه نمایش 6.6 اینچی با وضوح تصویر ۲۷۶۰ در ۱۲۵۶ پیکسل و نرخ تازه سازی 120 هرتز مجهز است. اما صفحه نمایش مدل Plus Huawei Pura 70 بزرگتر است و به 6.8 اینچ می رسد. این نمایشگر از نوع LTPO OLED با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۰۴۰ پیکسل ساخته شده است که نسبت به نسخه پایه کیفیت تصویر بالاتری دارد.
هر دو نمایشگر قابلیت نرخ تازه سازی پویا دارند. یعنی می توانند در هنگام اجرای بازی یا پخش فیلم برای صرفه جویی در شارژ باتری از 1 هرتز تا 120 هرتز تنظیم شوند. هر دو گوشی برای احراز هویت کاربر از حسگر اثرانگشتی که زیر صفحه نمایش گنجانده شده است، استفاده می کنند.هواوی برای محافظت از صفحه نمایش هر دو گوشی از گلس های مقاوم در برابر ضربه و خش کونلون(Kunlun Glass) استفاده کرد. طبق ادعای سازنده گلس های نسل جدید نسبت به گلس های کونلون نسل اول در برابر سقوط مقاومت بالاتری دارند.

پردازنده: مدل پلاس به یک پردازنده Kirin  که نسخه پیشرفته تر پردازنده Kirin 9000S محسوب می شود. این تراشه یک CPU هشت هسته ای است. از این تعداد، دو تا هسته رده بالا با فرکانس ۲.۳۰ گیگاهرتز و شش هسته میان رده با فرکانس ۲.۱۸ گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف با فرکانس ۱.۵۵ گیگاهرتز است. مدل پایه سری Pura 70 از پردازنده ضعیف تر Kirin 9000 S1 استفاده می کند.
نرم‌افزار: هر دو گوشی از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل مخصوص هواوی یعنی HarmonyOS 4.2 بهره می‌برند.

باتری: باتری گوشی Huawei Pura 70 Pro و Huawei Pura 70Plus ظرفیت ۵۰۵۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد و می تواند از فناوری شارژ سیمی 100 واتی و شارژ بی سیم 80 واتی پشتیبانی کند. اما، ظرفیت مدل پایه 4900 میلی امپر است و می تواند از شارژ سیمی 66 واتی و شارژ بی سیم 50 واتی پشتیبانی کند.

اتصال: هر دو گوشی مجهز به قابلیت اتصال ماهواره ای هستند.

دوربین: گوشی Huawei Pura 70 یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر بین f/1.4 تا f/4.0 است. دیافراگم متغییر به دوربین کمک می کند در محیط های کم نور تصاویر باکیفیت تری را ثبت کنند. این دوربین در کنار یک دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 پیکربندی شده است.

گوشی Huawei Pura 70Plus مجهز به یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با قابلیت دیافراگم متغیر و لرزشگیر اپتیکال تصویر است. تا اینجا با مدل پایه هیچ فرقی ندارد. اما، دوربین تله فوتوی آن از 12 به 48 مگاپیکسل افزایش یافته است. هواوی در مدل پلاس از لنز دوربین فوق عریض آن 12.5 مگاپیکسلی استفاده کرد. هر دو مدل به یک دوربین 13 مگاپیکسلی در جلو برای تماس های ویدئویی و عکس های سلفی مجهز هستند.

در مجموع، هر دو مدل از مشخصات فنی قدرتمند و امکانات زیادی برخوردار هستند. اما مدل پرو پلاس به علت داشتن تراشه قوی‌تر، باتری بزرگ‌تر، دوربین با لنز تله‌فوتو با رزولوشن بالاتر، امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار می دهد.


چاپ