قابلیت جدید واتساپ: اشتراک گذاری فایل از فاصله نزدیک!

پلتفرم متا با هدف ارتقا رابط کاربری در حال توسعه قابلیت جدیدی برای اشتراک گذاری فایل است.

واتساپ بتا اشتراک گذاری فایل

کاربران واتساپ به زودی می توانند با مخاطبین خود از فاصله نزدیک فایل به اشتراک بگذارند. این قابلیت مشابه ویژگی AirDrop محصولات اپل و Nearby Share دستگاه های اندرویدی عمل می کند. اگر از آن دسته کاربرانی هستید که با اعضای خانواده و دوستان خود در پیام رسان واتساپ زیاد چت می کنید، تغییرات جدید می تواند به نفع شما باشد. با این ویژگی انتقال فایل برای شماراحت تر و سریع تر خواهد بود. این ویژگی می تواند به مرور جایگزین ویژگی AirDrop در iOS و Quick Share در اندروید شود.

نحوه عملکرد: ویژگی اشتراک گذاری فایل با افراد از فاصله نزدیک با کمک بلوتوث صورت می گیرد. این قابلیت برای اولین بار در ژانویه گذشته توسط ردیاب واتساپ شناسایی شد اما، هنوز کار توسعه آن به پایان نرسیده است. به موازات آن، واتساپ مشخصات جدیدی به رابط کاربری هم اضافه کرد. به عنوان نمونه: ایجاد صفحه ای که توضیحاتی در مورد نحوه کار این ابزار به کاربر ارائه می دهد. در حال حاضر فقط کاربران نسخه آزمایشی واتساپ(واتساپ بتا) با دانلود نسخه 2.24.9.22 می توانند به این ویژگی ها دسترسی داشته باشند.

کار با این ابزار خیلی راحت است. زمانی که قصد دارید یک فایل را با مخاطبین خود در واتساپ به اشتراک بگذارید، فقط نیاز دارید از طریق قسمت جدید به صورت مستقیم مخاطب واتساپی که در نزدیکی شماست را پیدا کنید.  برنامه پیام رسان از بلوتوث یا وای‌فای دستگاه شما برای پیدا کردن کاربران اطرافتان استفاده می‌کند. بنابراین نیازی به اینترنت ندارید. در این مرحله، شما و گیرنده‌ی فایل باید هر دو بخش اشتراک‌گذاری جدید را برای برقراری ارتباط باز کنید. این روش اشتراک گذاری فقط زمانی کار می کند که مخاطب شما درخواست اتصال را قبول کند. قبول آن، به منزله کنترل کامل حریم خصوصی شماست.

واتساپ اشتراک گذاری

واتساپ به کاربران اطمینان داد که برای محافظت از حریم شخصی آنها اشتراک گذاری را به صورت سرتاسر رمزنگاری می کند. با این کار حتی در زمان اشتراک گذاری فایل شماره تلفن های مخاطبین مخفی باقی می ماند. تنها کاری که باید کاربران انجام دهند، باید به واتساپ اجازه دسترسی به فایل هایی که قصد اشتراک گذاری آن را دارند و موقعیت مکانی دستگاه برای پیدا کردن دستگاه های نزدیک را بدهند.

این قابلیت می تواند به نقطه عطفی در برنامه های پیام رسان تبدیل شود. به خصوص وقتی که اینترنت ضعیف است و امکان ارسال فایل های حجیم در این وضعیت وجود ندارد. با این حال، بزرگترین مزیت این روش، قابلیت ارسال و دریافت فایل بین سیستم‌عامل های مختلف است. در حال حاضر، اگر یک کاربر iOS بخواهد فایلی را به یک سیستم عامل اندروید ارسال کند باید از یک برنامه شخص ثالث کمک بگیرد. در بعضی از کشورها، افراد فایل را از طریق پیامک برای هم می‌فرستند. این کار محدودیت هایی دارد و در بیشتر اوقات باعث فشرده سازی نامناسب در فایل می شود. این قابلیت در واتساپ، انتقال فایل به خصوص عکس را بی دردسر می‌کند. واتساپ قصد دارد در آینده نزدیک ویژگی جدید را تحت یک بروز رسانی در دسترس تمام کاربران قرار دهد.


چاپ