اجباری شدن ثبت تاریخ تولد کاربران دراینستاگرام

اینستاگرام اعلام کرد در نسخه جدید به روز رسانی از کاربران درخواست خواهد شد که تاریخ تولد خود را ثبت نمایند. این پلتفرم در توضیح این اقدام خود اضافه کرد این تصمیم را برای محافظت بیشتر از کودکان زیر 13 سال گرفته است و در ادامه این اقدامات، قصد دارد دسترسی آن ها را نیز به این پلتفرم محدود کند. برای کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات این به روز رسانی تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

لوگوی اینستاگرام
این اقدام instagram یعنی دیگر نمی توانید به راحتی از پر کردن اطلاعات مربوط به تاریخ تولد رد شوید. این پلتفرم ماه‌ها پیش اعلام کرده بود که قصد دارد گزینه تأیید سن را در این فضا برای تمامی کاربران اجباری ‌کند و علاوه بر آن، قصد دارد دسترسی به کودکان زیر 13 سال را نیز به این پلتفرم محدود کند.

برای افرادی که سن خود را تا به حال تأیید نکرده اند نیز، اعلان جدیدی در این برنامه ظاهر می شود که از کاربران می خواهد: « حتی اگر اکانت شما جنبه تجاری یا سرگرمی داشته باشد، قبل از اینکه بتوانید به استفاده از اینستاگرام ادامه دهید، باید تاریخ تولد خود را وارد کنید.»
"این تصمیم به ما کمک می کند تا از جوانان جامعه خود محافظت کنیم. البته، مطمن باشید تاریخ تولد شما در قسمت نمایه عمومی شما نشان داده نخواهد شد، ولی ما از آن برای کمک به شخصی سازی تجربه شما در زمینه هایی مانند تبلیغات، استفاده خواهیم کرد."


اینستاگرام زمانی که در سال 2019 شروع به کار کرد، وارد کردن تاریخ تولد یک امر اختیاری بود. این پلتفرم از آن زمان از کاربران خود درخواست می کرد تا اطلاعات لازم را وارد کنند. ولی، کاربران تا امروز به راحتی می توانستند از وارد کردن این اطلاعات خودداری کرده و از آن عبور کنند. اما، با به‌روزرسانی جدید، در حال حاضر نمی‌توان از درخواست وارد کردن تاریخ تولد به راحتی رد شد. وارد کردن تاریخ تولد جعلی نیز ممکن است دیگر کارساز نباشد. چرا؟!


کاربران ممکن است سعی کنند تاریخ تولد جعلی را در برنامه وارد کنند، اما طبق گزارش‌های منتشر شده، الگوریتم‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند سن دقیق کاربر را تشخیص دهند. حتما در ذهن شما هم این سوال شکل گرفته که چطور این الگوریتم ها می توانند سن ما را تشخیص بدهند؟!!

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم Instagram این کار را با کمک ابزارهای مختلفی مانند جمع‌آوری سن شما در برنامه‌ها یا بازی‌های مرتبط با فیس‌بوک، یا تجزیه و تحلیل آرزوهای تولد کاربر انجام می‌شود.

شرکت مادر اینستاگرام، متا نیز برنامه‌هایی برای ساخت اپلیکیشن اختصاصی «اینستاگرام برای کودکان» دارد. با این حال، این برنامه ها در سپتامبر سال گذشته پس از انتقادات فراوان در مورد اینکه این اپلیکیشن جدید می تواند استفاده از اینستاگرام را در بین بچه ها افزایش دهد، کنار گذاشته شد.

       مطالب مرتبط



چاپ