عرضه مچ بند سلامتی شیائومی Mi Band 9 در آینده نزدیک

شرکت شیائومی قصد دارد به زودی مچ بند سلامتی Mi Band 9 خود را به بازار عرضه کند.

مچ بند سلامتی شیائومی Band9

در حال حاضر دستگاه جدید شیائومی مجوزهای لازم آژانس مخابراتی TDRA امارات متحده عربی و آژانس مخابراتی اندونزی را دریافت کرده است. به نظر می رسد سازنده چینی تدارکات لازم برای ورود به بازار را تدارک دیده است. البته هنوز معلوم نیست تیم سازنده قصد دارد مچ بند را در دو نسخه متفاوت عرضه کند یا خیر! تعدادی از کارشناسان صنعت گوشی های هوشمند معتقدند گجت جدید در دو مدل پایه و ممتاز وارد بازار می شود. نسخه پایه به احتمال زیاد قابلیت‌های اصلی مانند ردیابی تناسب اندام و کنترل خواب را ارائه می‌دهد و قیمت مقرون به صرفه‌تری دارد. اما نسخه ممتاز به قابلیت NFC مجهز خواهد بود. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد از طریق مچ بند خود پرداخت‌های موبایلی انجام دهند. بنابراین قیمت بالاتری هم نسبت به نسخه پایه دارد.

مچ بند سلامتی شیائومی

مشخصات مچ بند سلامتی Mi Band 9

مچ بند قبلی Mi Band 8 آوریل سال گذشته در چین عرضه شد. این احتمال وجود دارد که Mi Band9 هم در این ماه عرضه شود. پیش بینی می شود مچ بند Mi Band 9 ، مجهز به یک صفحه نمایش 1.62 اینچی از نوع AMOLED است. از نظر کیفیت و روشنایی باید از مدل قبلی کیفیت بالاتری داشته باشد. با وضوح و کیفیت بالاتر باشد. باتری دستگاه با یک بار شارژ می تواند تا دو هفته شارژ را نگه دارد. هنوز مشخص نیست که مچ بند جدید از تراشه GPS مجزایی برخوردار است یا خیر؟!

دستبندهای سلامتی زیادی در بازار وجود دارند که از GPS برای ردیابی فعالیت‌های ورزشی مانند دویدن، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری استفاده می‌کنند. با این حال، برخی از این دستبندها به جای GPS داخلی، از GPS گوشی هوشمند برای جمع‌آوری داده‌های موقعیت مکانی استفاده می‌کنند. سئوال: تراشه GPS داخلی با GPS گوشی چه فرقی دارد؟

ویژگی های GPS داخلی

تراشه GPS داخلی معایب و مزایای مختلفی دارد. از مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• دقت بیشتر: مچ بندهای سلامتی با GPS داخلی معمولاً دقیق‌تر از مچ بندهایی هستند که از GPS گوشی هوشمند استفاده می‌کنند. علت اصلی آن به امکان دریافت مستقیم سیگنال‌های GPS بر می گردد.

• مستقل بودن: کاربران با کمک تراشه GPS داخلی، می‌توانند بدون نیاز به همراه داشتن گوشی فعالیت‌های خود را ردیابی کنند. این ویژگی می‌تواند برای دوندگان، دوچرخه‌سواران و سایر ورزشکارانی مهم تر باشد. چون آنها دیگر مجبور به حمل گوشی در طول تمرین نخواهند بود.

• مصرف باتری کمتر: استفاده از GPS گوشی هوشمند می‌تواند مصرف باتری گوشی را تا حد زیادی افزایش دهد. بنابراین، مچ بندهای سلامتی مجهز به GPS داخلی معمولاً مصرف باتری کمتری دارند.
GPS داخلی بی عیب ونقص نیستند. خریداران باید برای تهیه این نوع دستگاه ها هزینه بیشتری پرداخت کنند. علاوه برآن، طول عمر باتری کمتری هم نسبت به مدل هایی که از GPS گوشی استفاده می کنند دارند.

مچ بند سلامتی شیائومی Band9 1

بر اساس این گواهینامه‌ها، نام اصلی Mi Band 9، M2345B1 خواهد بود. این نام می تواند تا زمان رونمایی تغییر کند. یکی از ویژگی های محبوب Mi Band قیمت پایین آن است. سال گذشته نسخه معمولی مچ بند Mi Band8 حدود 239 یوان (معادل 34 دلار) و نسخه مجهز به قابلیت NFC در چین 279 یوان (معادل 39 دلار) قیمت داشت. شیائومی می تواند قیمت را در سال 2024 کمی افزایش دهد اما، در هرصورت بین مدل معمولی و نسخه ممتاز 40 یوان اختلاف قیمت وجود خواهد داشت.

سال 2023؛ Xiaomi بعد از اپل دومین صادر کننده بزرگ گجت های پوشیدنی در جهان بود. سازنده چینی به لطف مچ بندهای سلامتی سالهاست جایگاه خود را در بازار حفظ کرده است. سال 2023 اپل واچ با کاهش 14 درصدی فروش نسبت به سهم 19 درصدی سال 2022 مواجه شد. در حالی که سهم شیائومی از بازار به 11 درصد رسید و تحویل سالانه آن به 21 درصد افزایش یافت. بعد از شیائومی در لیست رده بندی، هموطن دیگرش یعنی شرکت هواوی با 9 درصد سهم و 13 درصد افزایش نسبت به سال گذشته در جایگاه سوم قرار گرفته است. مچ بند سلامتی Mi Band یکی از معدود محصولاتی است که شیائومی در بازار ایالات متحده برای فروش عرضه می کند.


چاپ