رندر جدید اپل واچ X منتشر شد!

رندرهای جدید اپل واچ X نشان دهنده طول عمر بالای باتری نسبت به مدل های قبلی است.

اپل واچ X باتری

اپل قصد دارد برای بالا بردن طول عمر باتری ساعت های اپل واچ ایکس، از بندهای مغناطیسی جدید کمک بگیرد. به نظر می رسد این ویژگی می تواند امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار دهد. تصاویر جدیدی که از رندرهای اپل واچ ایکس(Apple Watch 10) به تازگی منتشر شد ادعای مارک گورمن را تایید می کند. گورمن تحلیلگر معروف خبرگزاری بلومبرگ در تابستان سال 2023 با انتشار گزارشی ادعا کرد که اپل واچ X بدنه باریک تری خواهد داشت. علاوه برآن، بندهای ساعت آن هم به روش مغناطیسی به آن متصل می شوند.

کاربران در حال حاضر برای بستن ساعت های هوشمند اپل باید انتهای بندها را داخل شیارهایی که در بالا و پایین ساعت قرار گرفته است قرار دهند. شیارها به علت فضایی که درون دستگاه اشغال می کنند مانع از این می شوند که اپل بتواند از باتری بزرگتری در ساعت استفاده کند. کاربری به نام concept_central با انشار رندرهای جدید در پلتفرم ایکس نشان داد که چگونه بند ساعت دور برآمدگی بالایی و پایینی منتشر می شود. به علت این که دیگر شیاری در بخش های بالایی و پایینی وجود ندارد، فضای بیشتری در داخل ماژول اپل واچ برای یک باتری بزرگتر ایجاد شده است.

یکی از تغییرات دیگری که در اپل واچ های نسل بعدی منتظر آن هستیم، استفاده از صفحه نمایش های microLED به جای پنل های OLED است. اما به عقیده گورمن اپل از صفحه نمایش های OLED روشن تر و کم مصرف تر در اپل واچ ایکس استفاده خواهد کرد. به علاوه؛ حاشیه این پنل ها نسبت به نسل قبلی خود باریکتر هستند. این ویژگی ها در کنار هم می تواند به اپل واچ ایکس طول عمر باتری بالاتری در بین سری های دیگر اپل واچ بدهد.

ویژگی های اپل واچ X

اپل واچ X طبق پیش بینی تحلیلگران، به حسگر فشارخون مجهز خواهد بود که، در صورت بالارفتن یا پایین آمدن فشارخون کاربر به او اطلاع می دهد. ساعت های هوشمند نسل بعدی اپل به احتمال زیاد علاوه براین کار، می توانند عدد دقیق فشار خون، شامل سیستولیک و دیاستولیک را هم نمایش دهند. اما در حال حاضر اپل فقط به اعلان هشدار بالا یا پایین بودن فشار خون اکتفا کرده است.
البته عرضه بعدی می تواند به تمام سئوالات ما در مورد نتیجه نبرد حقوقی Masimo با اپل پاسخ دهد. آیا ماسیمو بلاخره موفق می شود با اپل در مورد بازگردان قابلیت سنجش اکسیژن خون (پالس‌اکسی‌متر) به توافق برسد یا خیر؟!

این دو شرکت مدتهاست در مورد حق ثبت اختراع سنسور اندازه گیری اکسیژن خون با هم اختلاف دارند. کمیسیون تجارت بین المللی موسوم به ITC چند ماهه اخیر فروش اپل واچ 9 و اپل واج اولترا2 را به علت نقض حق ثبت اختراع در آمریکا ممنوع اعلام کرد. این حکم مانع از فروش اپل واچ های 9 و اولترا2 با اقبلیت اندازه گیری اکسیژن خون می شود. اعتبار گواهی ثبت اختراه Masimo در سال 2028 به پایان می رسد. اگر اپل نمی خواهند تا پایان مهلت مقرر عرضه حسگر جدید را به تعویق بیندازد باید حسگر جدیدی بسازد که حق ثبت اختراع Masimo را نقض نکند یا برای اجاز استفاده از آن با این شرکت به توافق برسد.


چاپ