موافقت AT&T و Verizon برای تعویق استقرار تجهیزات 5G تا سال 2023

اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده، روز جمعه اعلام کرد که Verizon Communications (VZ.N) و AT&T (T.N) داوطلبانه توافق کرده اند برخی از تجهیزات 5G C-Band را تا ژوئیه سال 2023 به تعویق بیاندازند. آن هاعلت این تصمیم را، تکمیل مراحل بازسازی ناوگان هوایی شرکت های هواپیمایی اعلام کردند تا ازعدم هرگونه تداخل تجهیزات 5G با تجهیزات هوایی اطمینان حاصل شود. برای اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

5G DAKAL

از مهم ترین نگرانی‌هایی که در مورد سرویس 5G وجود دارد این است که، احتمال دارد با ارتفاع‌سنج‌های هواپیما که داده‌های مربوط به ارتفاع هواپیما از سطح زمین را ارائه می‌دهد و برای فرود در هوای بد بسیار حیاتی است، تداخل ایجاد کند. زیرا، در اوایل سال جاری منجر به بروز اختلالاتی در برخی از فرودگاه‌های ایالات متحده شده بود.
در ماه‌های اخیر، اداره هوانوردی فدرال از خطوط هوایی خواسته است تا برخی از ارتفاع‌سنج‌های رادیویی هواپیما را تکمیل کنند.

بیلی نولن، مدیر موقت FAA، روز چهارشنبه از مدیران ارشد خطوط هوایی بزرگ ایالات متحده خواست تا برای جلوگیری از اختلالات احتمالی در فرودگاه های مهم این کشور از ماه آینده و برای مقابله با خطرات ناشی از گسترش بی سیم 5G، هر چه سریع تر فیلترهایی را بر روی ارتفاع سنج های رادیویی خود، نصب کنند.


خطوط هوایی آمریکا که متشکل از یک گروه تجاری صنعتی به نام (AAL.O)، خطوط هوایی دلتا (DAL.N)، خطوط هوایی یونایتد (UAL.O) و دیگران می شوند، در جلسه ای که روز جمعه برگزار شده بود، اعلام کردند: "اکثریت قریب به اتفاق اعضا، که در مجموع 4800 هواپیما ناوگان هوایی آمریکا را تشکیل می دهند، باید تا ژوئیه 2023 بهسازی شوند". اصلاً مشخص نیست که شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی بر اساس مهلتی که به نظر می‌رسد خودسرانه تعیین شده، بتوانند کارهای خود را به اتمام برسانند.»

 

FAA روز جمعه گفت: «فیلترها و واحدهای جایگزین ناوگان تجاری خطوط اصلی هوایی ایالات متحده، باید بر اساس برنامه زمانی تعیین شده، تا ژانویه 2023 نصب شوند. پس از آن زمان، شرکت های بی سیم انتظار دارند که شبکه های آن ها، در مناطق شهری با کمترین مقدار محدودیت، کار کنند."

مدیران عامل خطوط هوایی آمریکا در 17 ژانویه نسبت به بروز یک بحران هوایی "فاجعه بار" قریب الوقوع هشدار داده بودند که می تواند به دلیل استقرار تجهیزات 5G ، تقریباً تمام ترافیک این شبکه حمل و نقل را، متوقف کند.

       مقالات مرتبط


 


چاپ