اتصال خودروها با اینترنت 5G

خودروی آینده شما در سریعترین زمان به اینترنت وایرلس یا بی سیم وصل خواهد شد. برای اطلاع از نحوه چگونگی آن با های فن تک همراه شوید.


Verizon گفت که به زودی همکاری خود را با شرکت Audi ( یکی از برندهای معروف خودروسازی در سراسر جهان که متلعق به کشور آلمان می باشد) در زمینه تعبیه اینترنت 5G در برخی وسایل نقلیه آغاز خواهد کرد. کارشناسان می گویند که این آغاز ورود اینترنت 5G به خودروها می باشد تا خدمات اینترنت مویابل شخصی، ویژگی های جدید کمک راننده و اتصالات جدید را فعال کنند.
Paulraj Arogyaswami در مورد اینترنت 5G گفت: " 5G به همراه سنسورهای پیشرفته و هوش مصنوعی، انقلابی در زمینه افزایش امنیت جاده ها، بهبود بخشیدن جریان ترافیک و آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت و توسعه رانندگی خودکار ایجاد خواهد کرد".

audi


تبدیل ماشین شما به گوشی

تکنولوژی به کار رفته در خودروهای AUDI این امکان را می دهد که خودورها به نسخه شبکه 5G Ultra متصل شوند. این تکنولوژی تنظیمات رانندگی پیشرفته، خدمات اتصال، WiFI و سرگرمیها را با سرعت بالا در خودروها فعال می کند. در اینجا رابطه شما با خودرو بسیار شبیه به رابطه شما با گوشی خواهد بود. Erik Varney مدیر عامل شرکت مخابراتیIOT در صنعت تجارت خودرو در مصاحبه ای گفت: "وسایل نقلیه 5G بهترین دستگاه موبایل خواهند بود که تجربه اتصال داخل خودرو را ساده تر و مرتب تر از قبل خواهند کرد ".


تبدیل خودرو به خانه شما با 5G

Verizon مدعی شده است مسافران با سرعت بالاتر و کیفیت فوق العاده می توانند برنامه های سرگرمی های خود را دانلود یا پخش کنند.
خودروها به وسیله هوا به روز رسانی نرم افزارها و سخت افزارها را دریافت خواهند کرد که بسیار شبیه به تلفن های همراه است تا مطمن شوند که سرنشینان داخل خودرو آنلاین و به روز باقی می مانند. سیستم های اطلاعات سرگرمی و نقشه برداری را می توان با کیفیت ویدئو HD/3D ، با پروفایل های کاربران جداگانه خریداری کرد و ارتقا داد. با 5G وسیله نقلیه را می توانید به خانه خود تبدیل کنید. Alyssa Altman رئیس بخش حمل ونقل در شرکت مشاوره دیجیتال Publicis Sapient در مصاحبه ای گفت وسایل نقلیه شما می تواند خانه شما را بزرگ تر کند. این به چه معناست؟ برای شما با ذکر یک مثال توضیح می دهیم. تصور کنید بچه ها در صندلی عقب می توانند ادامه فیلم خود را تا خانه به پایان برسانند یعنی سرگرمی های داخل خودرو با سرگرمی های خانه ادغام خواهند شد. سر نشینان جلویی هم وظایف ناوبری و استفاده از ایستگاه های رادیویی از آنها سلب شده با پویا تر شدن داشبورد و نمایشگر شدن آن در خودرو می تواند راحت تر باشد.
او اضافه کرد: نوآوری های اضافه شده که می تواند شیشه جلویی را به نمایشگر صفحه 4k تبدیل کند اما درعین حال برای راننده شفاف باقی بماند به این معنی است که صندلی جلو دوباره به صندلی سرد ( یک آپشن برای تنظیم دمای صندلی خودروهای لوکس می باشد) تبدیل شود.
اول ایمنی

فن آوری وسیله نقلیه سلولی C-V2X به گونه ای طراحی شده است که این امکان را به وسایل نقلیه دیگر می دهد تا هشدار ها و پیام های اضطراری را با کمترین تاخیر پاسخ دهد. این فناوری اساس وسیله نقلیه خودکار و پیشرفت های ایمنی مانند ارائه نمای کامل تر از محیط خودرو و فراتر از آنچه رانندگان، دوربین های خودرو، و سیستم های رادار می توانند مشاهده کنند، می باشد. Bernard Ku یکی از همکاران مخابراتی در شرکت مشاوره فناوری Lumenci در مصاحبه ای گفت: ارتباط خودرو با خودرو این امکان را به وسیله نقلیه می دهد که موانع را فراتر از محدوده دید خود حس کنند علاوه بر آن داده هایی مثل اطلاعات ویدئویی بین خودروها، عابرین پیاده و زیر ساخت ها به اشتراک گذاشته شود. Ku گفت 5G به معنای تاخیر کم حدود چند میلی ثانیه است. سرعت واکنش انسان کمی بالاتر از 200 میلی ثانیه است که روزانه منجر به تصادف می شود. تاخیر 5 میلی ثانیه ای 5G عملا بلادرنگ است، و می توان از آن برای اطلاعات ایمنی اضافی قبل از اینکه قابل مشاهده باشد، استفاده کرد. به عنوان مثال، کارهای جاده ای، وسایل نقلیه اضطراری با حرکت سریع و عابران پیاده که خارج از دید در حال عبور از خیابان هستند.

آینده در اختیار داده های سریع
کارخانه های خودروسازی در حال حاضر شروع به یکپارچه سازی 5G کرده اند. Arogyaswami پیش بینی کرده که در آینده ما شاهد تجمع متراکم خودروها( زنجیره ی چند وسیله نقلیه با همدیگه در بزرگراه ها) که منجر به افزایش تراکم ترافیک، مصرف کمتر سوخت و کاهش خستگی راننده خواهیم بود. آلتمن در مصاحبه گفت: با استفاده از 5G و سایر فناوری ها، خودروها می توانند به پلتفرمی برای داده تبدیل شود.حسگرهایی که می توانند انرژی را از سیگنال های 5G دریافت کنند، به اندازه ای کوچک خواهند بود که در خودرو جاسازی می شوند و جهش ده برابری در نوع داده هایی که ما می توانیم از تشخیص ODB فعلی دریافت کنیم، می کنند. آلتمن گفت که خودروی شما در صورت بروز مشکل می تواند برای تعمیرات با نمایندگی تماس گرفته و به طور چشم گیری در زمان و هزینه صرفه جویی کنند.


چاپ