یک سال در مریخ زندگی کنید و حقوق بگیرید!!

ناسا برای ماموریت شبیه سازی شده یک ساله مریخ به دنبال داوطلب می گردد.

ناسا شبیه سازی سفر به مریخ

ناسا برای علاقه مندان سفر به مریخ، یک پیشنهاد دارد! هنوز ساخت تجهیزات لازم برای سفر انسان ها به سیاره سرخ به اتمام نرسیده است. اما آژانس فضایی ایالات متحده قصد دارد با اجرای یک ماموریت شبیه سازی شده در زمین، خود را برای ماموریت های بعدی به مریخ آماده کند. گام اول: پیدا کردن داوطلبان است! ماموریت‌های شبیه‌سازی‌شده به واکنش‌های روان‌شناختی و سلامتی افراد درست مانند فضانوردانی که در یک مأموریت فضایی واقعی حضور دارند، نگاه می‌کنند.

هدف این ماموریت که "آنالوگ کاوش سلامت و عملکرد خدمه" یا CHAPEA نام دارد، شبیه‌سازی زندگی در مریخ است. ناسا برای این منظور، ساخت یک زیستگاه سه‌بعدی چاپ شده به مساحت 1700 فوت را در ژوئن سال گذشته آغاز کرد. همزمان با این کار، شرح وظایف خدمه هم در این ماموریت مشخص شد. آژانس اولین گروه از داوطلبان را وارد این محیط شبیه سازی کرد اما، در حال حاضر قصد دارد یک تیم دیگری از داوطلبان را به تیم فعلی اضافه کند.
با انجام این شبیه‌سازی، دانشمندان می‌توانند اطلاعات بیشتری پیرامون چالش‌های زندگی در مریخ و تأثیرات آن بر سلامت و عملکرد خدمه به دست آورند. این اطلاعات به ناسا کمک می‌کند تا برای سفر انسان به مریخ برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام دهد.

ناسا فراخوان سفر به مریخ داوطلبان

آژانس در فراخوان جذب داوطلب اعلام کرد:"ما به دنبال جذب داوطلبان از بین شهروندان آمریکایی یا مقیم دائمی سالم و با انگیزه هستیم که سیگاری نباشند و سن آنها بین 30 تا 55 ساله باشد. این افراد باید به زبان انگلیسی مسلط باشند تا بتوانند با خدمه برای پیشبرد ماموریت ارتباط موثری برقرار کنند. شرکت کنندگان در این برنامه، باید روحیه ماجراجویی زیادی داشته باشند و به برنامه‌های ناسا برای سفر به مریخ علاقه مند باشند."

هدف اصلی سازمان فضایی جذب خدمه هایی است که به فضانوردان آینده در ماموریت مریخ شباهت زیادی دارند. ناسا در حال حاضر مشغول گزینش دانشمندان و خلبانانی برای شرکت در این ماموریت منحصر به فرد و چالش‌برانگیز است. دانشمندان باید دارای مدرک کارشناسی ارشد در یکی از رشته های زیست شناسی، ریاضیات یا مهندسی باشند. خلبانان هم برای ثبت نام در این دوره باید تا قبل از این، حداقل تجربه 1000 ساعت خلبانی را داشته باشند.

مجموعه جدید استخدام شده در بهار 2025 وارد زیستگاه CHAPEA خواهند شد و باید یک سال کامل را در آنجا سپری کنند. این شغل حقوق دارد اما انجام آن کار ساده ای نیست! زیرا، اعضای خدمه باید با چالش‌های شبیه‌سازی‌شده‌ای که به گفته ناسا شامل «محدودیت‌های منابع، خرابی تجهیزات، تأخیرهای ارتباطی و سایر عوامل استرس‌زای محیطی است رسیدگی کنند. آنها در طول روز هم باید کارهایی مثل پیاده روی فضایی شبیه سازی شده، عملیات رباتیک، نگهداری زیستگاه، ورزش و کشاورزی را انجام بدهند. علاقه مندان می توانند حداکثر تا 2 آوریل از طریق وب سایت CHAPEA در این فراخوان شرکت کنند.

برنامه اکتشافات مریخ از مراحل مختلفی تشکیل می شود که همه آنها در نهایت منجر به فرستادن انسان به مریخ در دهه 2030 خواهد شد. این مراحل در چهار قسمت مختلف اجرا می شود که به ترتیب شامل:

• اکتشافات رباتیک: این مرحله آژانس با ارسال کاوشگرهای رباتیک اطلاعات مهمی در مورد سطح، جو و اتمسفر مریخ جمع آوری می کند.
• توسعه فناوری: این مرحله فناوری های مورد نیاز سفر انسان مانند موشک ها، فضاپیماها و سیستم های حیاتی پشتیبانی را توسعه می دهد.
• آزمایش و شبیه سازی: آنها با مدل سازی کامپیوتری و اجرای مانورهای میدانی، آمادگی فضانوردان را برای این سفر افزایش می دهند.
• سفر انسان به مریخ: با اجرای تمامی این مراحل، حالا نوبت به پرتاب فضانوردان به مریخ می رسد. این اتفاق می تواند به نقطه عطفی در تاریخ بشریت تبدیل شود.


چاپ