ناسا عملیات پرتاب ماموریت آرتمیس1 را لغو کرد

عملیات پرتاب ماموریت آرتمیس 1 به دلیل بروز مشکلات فنی لغو شد. ناسا قرار است در ساعت 6 بعد از ظهر امروزسه‌شنبه، 30 آگوست، کنفرانس مطبوعاتی در مورد علت لغو عملیات پرواز موشک فضایی ناسا و فضاپیمای بدون خدمه اوریون برگزار کند. در حال حاضر فضاپیما در سکوی پرتاب 39B مرکز فضایی کندی ایالت فلوریدای ایالت متحده قرار دارد. برای اطلاعات بیشتر از دلایل لغو عملیات پرتاب آرتمیس1 با های فن تک همراه باشید.

تصویر فضاپیمای اوریون در پایگاه کندی فلوریدا
این کنفرانس از راه دور به صورت آنلاین در آدرس زیر پخش خواهد شد:

https://www.nasa.gov/live

شرکت کنندگان در کنفرانس تلفنی عبارتند از:

مایک سارافین، مدیر ماموریت آرتمیس، مقر ناسا
چارلی بلکول تامپسون، مدیر پرتاب آرتمیس، برنامه سیستم‌های زمینی اکتشافی ناسا
جان هانیکات، مدیر برنامه سیستم پرتاب فضایی (SLS)، مرکز پرواز فضایی مارشال ناسا
برای شرکت در این کنفرانس، باید حداکثر دو ساعت قبل از شروع رویداد به آدرس زیر ایمیل ارسال کنند:
ksc این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید.


به گفته مدیر ماموریت آرتمیس، تیم های فنی ما در ارزیابی خود متوجه شدند که سوپاپ تخلیه در مخزن هیدروژن مایع موشک خوب کار نمی کند و همین امر  باعث بدتر شدن وضعیت و نشت موتور شد. چالشی که ما با آن مواجه بودیم این بود که می خواستیم فشار مخزن را افزایش دهیم تا جریان هیدروژن برقرار شود اما شیر هواگیری درست عمل نمی کرد. به همین دلیل بود که تیم فنی تصمیم گرفت وضعیت اسکراب را اعلام کند.

مهندسان در بررسی های خود یک ترک در سیستم حفاظت حرارتی یکی از فلنج‌های روی بدنه مخزن پیدا کردند. فلنج ها اتصالاتی هستند که مانند یک درز روی پیراهن عمل می کنند و در بالا و پایین بین دو مخزن نصب می شوند تا بتوان آن‌ها را به هم متصل کرد.

هدف عملیات اولیه این ماموریت اطمینان از ورود، فرود، سقوط و بازیابی ایمن خدمه است. SLS علاوه بر فرستادن Orion به سفر خود به دور ماه، 10 ماهواره کوچک را نیز حمل خواهد کرد که تحقیقات علمی و فناوری خود را انجام خواهند داد. آرتمیس اول اولین ماموریت از سری ماموریت های پیچیده تر ناسا محسوب می شود.

آرتمیس I یک پرواز آزمایشی برای پرتاب موشک سیستم پرتاب فضایی ناسا و یک فضاپیمای بدون سرنشین اوریون به دور ماه قبل از ماموریت آرتمیس II است که فضانوردانی در آن حضور خواهند داشت. از طریق ماموریت های آرتمیس II، ناسا اولین زن و اولین فرد رنگین پوست را بر روی ماه فرود خواهد آورد و راه را برای حضور طولانی مدت انسان در ماه هموار می کند و به عنوان سکویی در راه مریخ عمل می کند. بیشتر بخوانید


چاپ