نحوه تماشای بازگشت فضاپیمای دراگون شرکت اسپیس ایکس

فضاپیمای SpaceX Cargo Dragon روز پنجشنبه 18 آگوست از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) خارج می‌شود و ناسا کل فرآیند را به صورت زنده پخش خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه تماشای لحظات پرتاب دراگون با های فن تک همراه باشید.

dragon
این فضاپیما بیش از 4000 پوند تدارکات و نمونه های علمی که فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی در شرایط ریزگرانش فضا روی آنها کار کرده اند، به زمین خواهد برد. مکان فرود این فضاپیما در اقیانوس نزدیک سواحل فلوریدا تعیین شده است.
ناسا گفت: «فرود آمدن در نزدیکی سواحل فلوریدا امکان انتقال سریع نمونه‌ها را به تأسیسات پردازش ایستگاه فضایی ناسا در پایگاه فضایی کندی این آژانس واقع در فلوریدا فراهم می‌کند و به محققان این امکان را می‌دهد تا داده‌ها را با حداقل قرار گرفتن نمونه در شرایط گرانش زمین جمع‌آوری کنند.»


Cargo Dragon زمانی که در 16 ژوئیه به عنوان انجام بخشی از بیست و پنجمین ماموریت تدارکات تجاری SpaceX به پایگاه مداری رسید، بیش از 5800 پوند محموله تجهیزات خدمه و سخت افزار ایستگاه فضایی را با خود به همراه داشت. این وسیله نقلیه در 14 جولای توسط موشک فالکون 9 اسپیس ایکس از مرکز فضایی کندی واقع در ایالت فلوریدا به مدار زمین پرتاب شد.

انتظار چه چیزی را باید داشته باشیم
طرفداران علوم هوا و فضا از مشاهده لحظات خارج شدن آهسته Cargo Dragon از ایستگاه فضایی بین‌المللی که در حدود 250 مایلی بالاتر از سطح زمین قرار دارد، لذت خواهند برد. اما جالب است بدانید، در واقعیت هم فضاپیما و هم آزمایشگاه مداری با سرعتی حدود 17000 مایل بر ساعت در فضا حرکت می کنند.

پخش زنده ناسا شامل ارتباط رادیویی زنده با کنترلرهای SpaceX و فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی است که با هم از خروج ایمن فضاپیما اطمینان حاصل می کنند. اگر این پخش زنده چیزی شبیه به برنامه های قبلی خود باشد، کارشناسان آژانس فضایی نیز تفسیر خود را همزمان پخش می کنند تا بینندگان درک بیشتری از مراحل بازگرداندن فضاپیما به دست بیاورند.

نحوه تماشا
پوشش خبری باز شدن و خروج فضاپیما از ایستگاه فضایی در ساعت 10:45 صبح روز پنجشنبه 18 آگوست آغاز خواهد شد.
بیست دقیقه بعد، کنترل‌کننده‌های SpaceX در هاثورن، کالیفرنیا، دستوراتی را برای Dragon ارسال می‌کنند تا از درگاه جلوی ماژول هارمونی ایستگاه فضایی جدا شود و موتورهای پیشرانه آن را روشن کنند تا به آن کمک کنند با فاصله ایمن از تأسیسات ایستگاه فضایی دور شود. در روز جمعه، به کنترل‌کننده‌ها دستور داده می شود تا دراگون را به سمت جو زمین هدایت کنند. در آخرین مراحل سفر خود به خانه، دراگون چترهای خود را برای کم کردن سرعت فرود قبل از فرود در اقیانوس نزدیک سواحل فلوریدا باز می کند.


چاپ