ناسا زمان دقیق پرتاب اسپیس ایکس Crew-5را مشخص کرد

ناسا، سازمان فضایی ایالات متحده اعلام کرد طبق برنامه ریزی های صورت گرفته فضاپیمای اسپیس ایکس Crew-5 را به همراه خدمه آن در تاریخ 3 اکتبر(11 مهرماه) به فضا پرتاب خواهد کرد.

خدمه فضاپیمای اسپیکس کرو-5

طبق گزارش های فن تک، ناسا روز دوشنبه 26 سپتامبر در همین راستا، دو جلسه مطبوعاتی برگزار خواهد کرد تا جزئیات بیشتری از پنجمین ماموریت ارسال خدمه با فضاپیماهای شرکت اسپیس ایکس را تحت عنوان بخشی از برنامه خدمه تجاری آژانس منتشر کند.

ناسا و اسپیس ایکس قرار است در ساعت 12:46 بعد از ظهر دوشنبه 11 مهرماه(3 اکتبر)، از مرکز فضایی کندی ناسا واقع در ایالت فلوریدا فضاپیمای Crew-5 را به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب کنند.

در این مأموریت، فضانوردان ناسا نیکول مان و جاش کاسادا، به ترتیب تحت عنوان فرمانده و خلبان ماموریت؛ کویچی واکاتا فضانورد JAXA (آژانس اکتشافات فضایی ژاپن) و آنا کیکینا فضانورد Roscosmos، به عنوان متخصص فنی ماموریت حضور خواهند داشت. بیشتر بخوانید

این خدمه برای یک ماموریت تحقیقاتی علمی و فناوری شش ماهه به ایستگاه فضایی سفر خواهند کرد و بعد از استقرار آن ها، فضانوردان SpaceX Crew-4 ناسا پس از اتمام ماموریت کوتاه مدت خود در ایستگاه بین المللی با فضاپیمای Crew-5 به زمین باز خواهند گشت. بیشتر بخوانید

آخرین مهلت ثبت نام رسانه ها برای پوشش حضوری این رویداد به پایان رسیده است. رسانه های خبری می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه ثبت نام از طریق ایمیل:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید اقدام کنند.

کنفرانس‌های خبری ناسا طبق برنامه ریزی به صورت مجازی برگزار خواهد شد، به جز مواردی که به‌طور خاص در زیر ذکر شده است. همه زمان های اعلام شده به وقت شرقی هستند و احتمال دارند تغییر کنند.

دوشنبه 26 سپتامبر

حدود ساعت 03:30: رویداد رسانه ای ورود خدمه که از طریق تلویزیون، برنامه ناسا و وب سایت آژانس با حضور شرکت کنندگان زیر اجرا می شود:

جانت پترو، کارگردان ناسا کندی
دانا هاچرسون، معاون مدیر برنامه خدمه تجاری پایگاه کندی ناسا
نیکول مان فضانورد ناسا
جاش کاسادا فضانورد ناسا
کویچی واکاتا فضانورد JAXA
آنا کیکینا، فضانورد Roscosmos
این رویداد فقط محدود به رسانه های شخصی می شود.

حدود ساعت 4:30 بعد از ظهر: کنفرانس تلویزیونی بررسی آمادگی پرواز در مرکز کندی با حضور شرکت کنندگان زیر:

کاترین لودرز، معاون اداره ماموریت عملیات فضایی، مقر ناسا
استیو استیچ، مدیر برنامه خدمه تجاری پایگاه کندی ناسا
جوئل مونتالبانو، مدیر ایستگاه فضایی بین المللی و مرکز فضایی جانسون ناسا
امیلی نلسون، مدیر ارشد پرواز، اداره عملیات پرواز مرکز جانسون سازمان فضایی ناسا
ویلیام گرستن مایر، نایب رئیس واحد قابلیت اطمینان ساخت و پرواز شرکت اسپیس ایکس
جونیچی ساکای، مدیر برنامه ایستگاه فضایی بین المللی مرکز JAXA ژاپن
سرگئی کریکالف، مدیر اجرایی، برنامه‌های پرواز فضایی انسانی مرکز Roscosmos
برای دسترسی به فایل صوتی کنفرانس می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://www.nasa.gov/live

رسانه ها احتمال دارد بتوانند سوالات خود را فقط از طریق تلفن مطرح کنند. برای دریافت شماره و رمز عبور، باید حداکثر تا ساعت 15 روز 26 سپتامبر با اتاق خبر کندی به آدرس  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت داریددرخواست خود را ارسال کنید.

اگر ناسا تنواند این جلسه توجیهی را تا قبل از ساعت 6 بعد از ظهر تمام کند، احتمال دارد با زمان پوشش خبری ماموریت DART آژانس تداخل ایجاد کند.


چاپ