شمارش معکوس برای عملیات پرتاب آرتمیس شروع شد

ناسا اعلام کرد هدف ازمأموریت آرتمیس ۱، آزمایش سیستم موشکی اسپیس لانچ (SLS) و فضاپیمای اوراین می باشد. اگر این ماموریت با موفقیت انجام شود، ما اولین گام را برای بازگشت انسان به کره ماه برداشته ایم. این پرتاب قرار است امروز دوشنبه 7 شهریور ساعت 17:30 عصر به وقت ایران انجام شود.

تصویر فضاپیمای artmis1
طبق گزارش های فن تک، مدیر پرتاب آرتمیس، چارلی بلک ول تامپسون به طور رسمی بارگیری پیشرانه ها را در سیستم پرتاب موشک فضایی آغاز کرده است. کارشناس آب و هوای پرتاب نیز اعلام کرد که هیچ نشانه ای از رعد و برق در فاصله پنج مایل دریایی از سکوی پرتاب 39B وجود ندارد. با خاموش شدن مخازن انتقال اکسیژن مایع آغاز خواهد شد.

آرتمیس اولین قدم در عصر جدید اکتشاف بشر است. ناسا همراه با شرکای تجاری و بین المللی، قصد دارند یک پایگاه دائمی برای فضانوردان در کره ماه بسازند تا برای ماموریت های مریخ از آن به عنوان پایگاه استفاده شود.
ماموریت های آرتمیس ناسا با هدف بازگشت بشریت به ماه و آغاز دوره جدیدی از اکتشافات فضایی در آن انجام می شود. به زودی، آژانس قصد دارد ماموریت Artemis I را شروع کند، این یک پرتاب آزمایشی بدون خدمه خواهد بود.

اگرچه آرتمیس I بدون سرنشین این ماموریت را انجام خواهد داد اما، در این پرتاب سیستم‌های لازم جهت انجام مأموریت‌ ارسال خدمه به منطقه ماه را مورد آزمایش قرار خواهد داد، از جمله قدرتمندترین سیستم پرتاب موشک (SLS). موشک SLS از مرکز فضایی کندی ناسا در کیپ کاناورال فلوریدا پرتاب خواهد شد و وارد مداری پیچیده تری خواهد شد تا فضاپیمای Orion را به ماه برساند.

Artemis I، در طول سفر خود خدمات ارتباطی و ناوبری را از دو شبکه ناسا دریافت خواهد کرد: شبکه فضای نزدیک و شبکه فضای عمیق. ارائه این خدمات در تمامی مراحل ماموریت ضروری می باشد. ویدئوی پایین، پشتیبانی شبکه و نحوه همکاری بین این دو را برای به دست آوردن داده‌های علمی نشان می‌دهد.

 


چاپ