تولید گوشی های آیفون 15 توسط چهار سازنده بزرگ جهان!

اپل تولید گوشی های آیفون سری 15 را بین چهار شرکت بزرگ قراردادی جهان تقسیم کرده است.

آیفون 15 مونتاژ

اپل، مونتاژ گوشی های آیفون سری مختلف را بین چهار شرکت قراردادی تقسیم کرد. یکی از مهم ترین شرکت هایی که سابقه همکاری زیادی در این زمینه با اپل دارد، شرکت تایوانی فاکسکان است. طبق گزارش Visual Capitalist و براساس آمار TrendForce حدود 70 درصد حجم تولید آیفون 15 به شرکت فاکسکان، 25 درصد به شرکت تایوانی مستقر در چین و 5 درصد باقی مانده متعلق به شرکت تاتای هند است. اما این بار این آمار و ارقام با تولید 60 درصد آیفون 15 پلاس توسط شرکت Luxshare شکسته شد. شرکت پگاترون تایوان هم 35 درصد از مدل های 6.7 اینچی آیفون های غیر پرو را در سال گذشته تولید کرد و فقط 5 درصد باقی مانده توسط شرکت هندی تات مونتاژ شد.

آیفون15 مونتاژ 2024
اگر یک نگاه کلی به مونتاژ مدل های ممتاز سری ایفون 15 بیندازیم، عمده مونتاژها فقط توسط دو شرکت قراردادی انجام شد: فاکسکان و پگاترون! این دو شرکت به ترتیب 70 و 30 درصد مدل آیفون15 پرو موجود در بازار را تولید کردند. 70 درصد مونتاژ آیفون 15 پرومکس هم توسط فاکسکان و 30 درصد باقی مانده توسط شرکت Luxshare انجام شد. به احتمال زیاد نام شرکت فاکسکان و پگاترون به گوشتان خورده است. اما با نام شرکتی مثل Luxshare اولین دفعه ای است که برخورد می کنیم. لاکس شر اولین شرکت مونتاژ گوشی است که شعبه مرکزی آن در چین قرار دارد. اما با این همه، آمارها نشان می دهد که اپل به فاکسکان اعتماد بیشتری دارد. به همین خاطر است که مونتاژ 70 درصد حجم گوشی های آیفون 15 پرو را به این شریک دیرینه واگذار کرده است.

حالا به شرکت تاتا هند می رسیم. این هلدینگ بزرگ هندی چهار شرکت زیر مجموعه شامل تاتا موتورز، تاتا استیل و ایر ایندیا دارد. این چهار سازنده در مجموع قطعات مورد نیاز خود را از حدود 200 تامین کننده دریافت می کنند و با آنها یکی از چهار مدل سری آیفون 15 را مونتاژ می کنند.

اپل تصمیم گرفته است که مونتاژ سری های بعدی گوشی های آیفون را به خارج از چین انتقال دهد. کارشناسان صنعت فناوری معتقدند این تصمیم بیشتر به دلایل سیاسی و تحریم های اقتصادی آمریکا علیه چین است. آنها قصد دارند به جای چین، خط تولید هند و کشورهایی مانند ویتنام و مکزیک را فعال کنند. معمولا شرکتی که اپل انتخاب می کند باید به زنجیره تامین نزدیک باشد تا بتواند قطعات را با کیفیت و کمیت مورد نظر اپل به سازندگان قراردادی تحویل دهد.


چاپ