تحریم تراشه‌های پیشرفته برای خفه کردن چین!

ایالات متحده قصد دارد با تحریم تراشه ها، پیشرفت های نظامی چین را متوقف کند!

تحریم چین

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از تام شاردور؛ جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده تایید کرد که آمریکا از فروش تراشه های ابررایانه های پیشرفته به چین جلوگیری می کند. ریموندو در سفر اخیر خود به پکن، بر تعهد این کشور به ادامه محدود کردن توان نظامی چین اشاره کرد و گفت آمریکا به اجرای قوانین صادراتی جدید ادامه خواهد داد. او در این کنفرانس مطبوعاتی از حمله سایبری هکرهای چینی پرده برداشت.

وزیر بازرگانی ایالات متحده با حضور خود در برنامه تلویزیونی شبکه NBC مواضع آمریکا را در قبال صادرات تراشه به چین روشن کرد. ریموندو در پاسخ به سئوال چاک تاد مجری برنامه، زمانی که از او در مورد امکان صادرات تراشه های پیشرفته ایالات متحده به چین و نحوه تأثیر این تراشه ها بر نیروهای مسلح جمهوری خلق سئوال کرد، گفت:«هدف اصلی ما از اجرای تحریم ها، محدود کردن قابلیت های نظامی چین است.»

وزیر در ادامه گفت:"تلاش ما این است که قدرت نظامی چین را خفه کنیم. زمانی که آنها این فشار را حس کنند به این معناست که استراتژی ما درست عمل می کند. ما قرار نیست تراشه های پیشرفته آمریکایی که در زمینه های نظامی کاربرد دارد به چین بفروشیم. این تصمیم با تلاش‌های مستمر ایالات متحده برای حفظ برتری استراتژیک در حوزه‌های کلیدی فناوری همسو است."

ریموندو به نقش آمریکا در چشم انداز جهانی نیمه هادی ها خیلی خوشبین است. طبق ادعای وزیر، ایالات متحده قصد دارد تا سال 2030 یک اکوسیستم نیمه هادی پیشرو در جهان راه اندازی کند. به همین علت پشتیبانی از ظرفیت های تولید شرکت های داخلی و تحقیقاتی پیشگام در صنعت تراشه می تواند جایگاه آمریکا را در جهان تثبیت کند. سفر دیپلماتیک وزیر بازرگانی با چالش های زیادی همراه شد. او در سفر خود ادعا کرد که از سوی یک هکر چینی مورد حمله سایبری قرار گرفته است ولی با این وجود، خود را به جلسات پکن رساند و در مورد نگرانی‌های مختلف ایالات متحده از امنیت ملی گرفته تا منافع کارگری و تجاری، با مقامات چینی گفتگو کرده است.


چاپ