یکی از ویژگی های گوشی پیکسل 8a توسط گوگل فاش شد!

گوگل ناخواسته یکی از ویژگی های گوشی نسل بعدی پیکسل را منتشر کرد.

گوگل پیکسل8

اطلاعات جدید مربوط به باتری گوشی های پیکسل 8a می شود. این تغییر عجیب مربوط به آپدیت نرم افزاری گوشی های Pixel در آینده نزدیک خواهد بود. سازنده در توضیحات بسته بروزرسانی بعدی تایید کرد که ویژگی گزارش وضعیت باتری فقط محدود به گوشی های Pixel 8a و گوشی های اندرویدی بعدی خواهد بود. طبق این گزارش اندروید14 با نصب نسخه بروز رسانی بعدی می تواند یک گزارشی از چرخه شارژ و مشخصات باتری را به کاربر نمایش دهد. نکته جالب ماجرا اینجاست که این ویژگی به طرز مشکوکی در نسخه بروز رسانی مارس 2024 حذف شد.


گوگل بعد از این کار در صفحه ردیاب خود با انتشار بیانیه ای گفت:« این ویژگی جدید برای دستگاه های فعلی به هیچ عنوان در نظر گرفته نشد. ما این صفحه را فقط در گوشی های Pixel سری 8a به بالا فعال می کنیم.» این اطلاعیه به دو موضوع مهم اشاره می کند. موضوع اول: گوگل اعتراف کرد که این ویژگی به زودی برای گوشی های پیکسل 8a فعال می شود. موضوع دوم: سری بعدی گوشی های گوگل به قابلیت کنترل وضعیت باتری مجهز است. اما سئوال اینجاست: چرا این ویژگی در گوشی های مدل های پایین تر عرضه نشد؟

اگر از این اشتباه ساده بگذریم، گوگل مدتهاست در حال توسعه ابزاری است که به کاربران گوشی های پیکسل امکان نظارت بر طول عمر گوشی ها را می دهد. طبق اطلاعات فاش شده از منابع نزدیک به شرکت، رویداد آنپکد گوشی های پیکسل 8a تا چند ماه آینده برگزار می شود. به احتمال زیاد ما در رویداد Google I/O 2024 شاهد رونمایی از گوشی های میان رده جدید خواهیم بود.

کارشناسان صنعت گوشی های هوشمند معتقدند نسل بعدی گوشی های گوگل با 8 گیگابایت رم و صفحه نمایش 6.1 اینچی از نوع OLED وارد بازار می شوند. پیکسل 8a می تواند از فناوری شارژ سریع 27 واتی پشتیبانی کند. طبق رندرهایی که اکتبر گذشته فاش شد، ابعاد این گوشی 152.1 x 72.6 x 8.9 میلی مترمی رسد. هنوز اطلاعات بیشتری در مورد مشخصات سخت افزاری آن منتشر نشد. اما معمولا هر چه به زمان رویداد نزدیک تر می شویم اطلاعات بیشتری از محصولات جدید گوگل فاش خواهد شد.


چاپ