تصاویر زیبای سامسونگ گلکسی S24 Ultra از 23 مایلی زمین!

یک آزمایش عجیب اما با نتایج فوق العاده و زیبا در مورد کیفیت تصاویر گوشی جدید سامسونگ گلکسی S24 Ultra به تازگی انجام شد.

گلکسی اس 24 اولترا تصویر هوایی

مهم ترین ویژگی که سامسونگ در گوشی های نسل جدید گلکسی S24 Ultra روی آن تاکید زیادی دارد، کیفیت بالای تصاویر است. حالا تیم فنی سامسونگ تصمیم گرفتند آزمایشی برای اثبات این ادعا طراحی کنند. در این آزمایش قرار است چهار دستگاه اس 24 اولترا با استفاده از بالون های استراتوسفر از ارتفاع 23 مایلی از سطح زمین عکسبرداری کند!

گلکسی اس 24 اولترا تصویر هوایی2

بالون دوم از پلاستیک خیلی نازک ساخته شده است که با گاز هلیوم داخل آن را پر کرده بودند. این بالون نمی تواند در جهت باد حرکت کند به همین علت، تیم فنی باید ارتفاعی را پیدا می کرد که بالون بتواند با کمک باد داخلی محفظه به مقصد مورد نظر برسد. این دستگاه با چهار بالون مختلف به ارتفاع مورد نظر از سطح زمین فرستاده شدند. البته گوشی های سامسونگ تنها مسافرین این پرواز نبودند. یک کامپیوتر پرواز هم در کنار آنها قرار داشت. گوشی سامسونگ گلکسی مانند یک مسافر در داخل یک قفس فلزی محافظ، قرار داشت. هر بالون تا ارتفاع بیش از 120000 فوت (22.73 مایل) از سطح زمین بالا رفت. این مسافت حدود 40 مایل کمتر از لبه فضاست که در 62 مایلی از سطح زمین قرار گرفته است.

گلکسی اس 24 اولترا تصویر هوایی3

همه دستگاه ها تا رسیدن به ارتفاع مورد نظر از مسیر عکسبرداری کردند. در مجموع، حدود 150 تصویر با کیفیت بالا از غرب ایالات متحده گرفته شد. همه تصاویر با استفاده از دوربین فوق عریض، دوربین پریسکوپ (با زوم اپتیکال 5 برابر) و دوربین اصلی تصویر برداری شد. با اینکه از نظر فنی ارتفاع زیاد این تلفن‌ها آنها را به "فضا" نمی‌برد، اما همین مسافت از ارتفاع پرواز هواپیماهای مسافربری و حتی هواپیمای جاسوسی U2 Dragon Lady هم بیشتر بود. سامسونگ در مورد این آزمایش گفت:"ما برای ثبت تصاویر متنوع و نمایش قابلیت های اس 24 اولترا، چهار بالن را از چهار مکان مختلف پرتاب کردیم."

گلکسی اس 24 اولترا تصویر هوایی کامپیوتر مرکزی

این چهار مکان در شهرهای لس آنجلس، لاس وگاس، کوه های سیرا نوادا و گرند کنیون واقع شده اند. بالون های استراتوسفر در فاصله زمانی بین تاریخ های 25 ژانویه تا 31 ژانویه 2024 به سمت آسمان فرستاده شدند. زمان فرود هم هرکدام یک چتر نجات داشتند تا سرعت آنها را به پنج مایل در ساعت برساند. این میزان سرعت می توانست از گوشی های در برابر آسیب های جدی محافظت کند. تیم پشتیبان برای یافتن محل فرود، هر چهار بالون را زیر نظر داشتند تا بتوانند بلافاصله خود را به محل فرود برسانند و دستگاه را از قفسه محافظ خارج کنند.


چاپ