گوشیHuawei P70 مجهز به نمایشگر منحنی و سنسور پیشرفته دوربین!

گوشی Huawei P70 با نمایشگر منحنی و سنسور دوربین پیشرفته عرضه خواهد شد.

هواوی P70

یکی از افشاگران معروف به نام Digital chatting Station(DCS) به تازگی با انتشار پستی در پلتفرم ایکس مدعی شد که نسل بعدی گوشی پرچم دار هوآوی به صفحه نمایش انحنادار 6.7 اینچی با وضوح 1.5K و سنسور دوربین پیشرفته OV50H مچهز خواهد بود.

سازنده گوشی های هوشمند با عرضه گوشی های سری P60 توانست به موفقیت زیادی دست پیدا کند. به دنبال این دستاورد، HUAWEI در تلاش است با عرضه سری بعدی به مسیر خود با قدرت بیشتری ادامه دهد. در حال حاضر شرکت چینی مشغول ساخت گوشی های سری P70 است.

DCS اعتقاد دارد که هدف هواوی از به کاربردن صفحه نمایش خمیده با وضوح 1.5K در ابعاد 6.7 اینچی، بهبود تجربه کاربری و افزایش کیفیت بصری است. طراحی چهار منحنی و حاشیه‌های حداقلی هواوی P70نوید یک صفحه نمایش فراگیر و پر جنب و جوش با رنگ‌های دقیق و حساسیت لمسی را می‌دهد. طبق اطلاعات قبلی، این سری از نمایشگرهای OLED را سازندگان چینی مانند BOE، COST، Visionox و Tianma تامین می کنند.

این تغییرات به سیستم دوربین هواوی P70 نیز رسیده است. به احتمال زیاد سری جدید مجهز به سنسور دوربین اصلی OV50H با قابلیت دیافراگم متغیر است. این سنسور از نوع CMOS و رزولوشن 50 مگاپیکسلی دارد. به عبارت بهتر، دیافراگم این سنسور می‌تواند بسته و باز شود. دیافراگم به شکل یک سوراخ در جلوی سنسور دوربین قرار گرفته است تا بتواند نور را به داخل دوربین اصلی هدایت ‌کند. بسته بودن دیافراگم باعث کاهش نور ورودی به سنسور و باز بودن آن باعث افزایش نور ورودی می‌شود. در هواوی میت 70، دیافراگم سنسور OV50H می‌تواند بین f/1.8 تا f/2.4 تغییر کند. پس کاربر می‌تواند با توجه به شرایط نوری محیط، دیافراگم دوربین گوشی را تنظیم کند تا تصویر با کیفیت بالاتری در نور کم ثبت شود.

هواوی ابتدا گفته بود که در حال آزمایش دو سنسور دوربین برای گوشی‌های سری P70 است: سونی IMX989 و OV50H . سنسور OV50H که در ژانویه 2023 عرضه شده بود وضوح 50 مگاپیکسل و اندازه 1 اینچی دارد. این سنسور بزرگترین سنسور دوربین گوشی هوشمند موجود در بازار است و معمولا برای نسخه های پرو طراحی شده اند.

سری هواوی P70 به احتمال زیاد از نظر طراحی جذابیت زیادی خواهد داشت. علت آن هم، استفاده از یک دوربین سه‌گانه منحصربه‌فرد در پشت است که به صورت مثلثی کنار هم قرار گرفته اند . روی دوربین پی70 مارک XMAGE هواوی حک شده است که نشان‌دهنده تمرکز این شرکت بر روی قابلیت عکاسی است. علاوه بر دوربین و صفحه نمایش، ما شاهد تغییرات دیگری هم خواهیم بود. گوشی های سری 2024 به باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت، پردازنده Kirin 9000S و بلندگوهای دوگانه استریو مجهز است. هواوی قصد دارد حداکثر تا اوایل آوریل 2024 از سری جدید گوشی های هوشمند خود رونمایی کند.


چاپ