عرضه تراشه جدیدM3 اپل تا اواخر سال 2023!

شرکت اپل قصد دارد تراشه جدیدM3 را تا اواخر امسال وارد باز کند.

تراشه m3
طبق گزارش اینگجت و به نقل از مارک گورمن تحلیل گر معروف خبرگزاری بلومبرگ؛ اپل در حال حاضر مشغول آزمایش تراشه M3 با پردازنده 12 هسته ای و پردازنده گرافیکی 18 هسته ای است. گورمن به گزارش یکی از توسعه دهندگان اپ استور استناد می کند که نشان می دهد تراشه جدید روی یک MacBook Pro با سیستم عاملmacOS14 اجرا می شود.

این تحلیلگر معتقد است که اپل در حال حاضر قصد دارد نسخه پایه M3 Pro را آزمایش کند. محصولات نسل بعدی پیش بینی می شود از تراشه 3 نانومتری M3 شرکت تایوانی TSMC استفاده کنند. کاهش گره از 5 نانومتر به 3 نانومتر باعث افزایش چگالی هسته پردازنده می شود.

اگر کمی به عقب برگردیم می بینیم تراشه های M1 Pro و M2 Pro به پردازنده های 8 هسته ای و 10 هسته ای در کنار پردازنده های گرافیکی 14 و 16 هسته ای مجهز بودند. گزارش ها حاکی از آن است که تراشه های M3 Pro حدود 50% هسته های بیشتری نسبت به نسل های قبل از خود دارد. این شرکت با تقسیم یکنواخت هسته سعی دارد عملکرد و بهره وری پردازنده های سلیکونی را افزایش دهد. تراشه نسل جدید به احتمال زیاد با رم 36 گیگابایتی پیکربندی خواهد شد. مدل قبلی آن M2 Pro با حافظه 16 گیگابایتی ارائه شد که کاربران می توانستند تا 32 گیگابایت آن را ارتقا دهند.

البته Apple قبل از معرفی تراشه M3 Pro باید، نسخه پایه آن را (تراشه (M3 عرضه کند. گورمن در مورد این تراشه می گوید: «باور من این است که اولین مک‌ بوک های مجهز به تراشه‌ 3M تا اواخر امسال یا اوایل سال آینده وارد بازار خواهند شد.»

به موازات این کار، اپل می خواهد در رویداد WWDC 2023 که ماه آینده برگزار می شود از جدیدترین مک بوک خود، مک بوک ایر 15 اینچی رونمایی کند.


چاپ