آیا اپل در سال 2024 آیفون را کنار می گذارد؟

اپل قصد دارد در سال 2024 بیشتر تمرکز خود را روی هدست ترکیبی Vision Pro و پوشیدنی های دیگر معطوف کند.

اپل استراتژی 2024

مارک گورمن، تحلیلگر معروف در گزارش جدید خود مدعی شد که اپل تصمیم دارد در سال 2024 بیشتر روی محصولات پوشیدنی تمرکز کند و از آیفون فاصله بگیرد. البته نگران نباشید گوشی های آیفون مانند گذشته می توانند نسخه های بروز رسانی را دریافت کنند. اما از نظر طراحی تغییرات زیادی نسبت به مدل های قبلی نخواهند داشت. بنابراین، آیفون های بعدی از لحاظ طراحی همان ساختار آیفون15 را حفظ می کنند با این تفاوت که، مدل های ممتاز به نمایشگرهای بزرگتر و دکمه Action مجهز می شوند.

توجه اصلی اپل بر اپل واچ خواهد بود که پیش بینی می شود از لحاظ طراحی پیش بینی می شود تغییرات قابل توجهی نسبت به مدل های پیشین داشته باشد. ساختار طراحی جدید به احتمال زیاد نسبت به طراحی همیشگی اپل تفاوت زیادی خواهد داشت. علاوه بر این، شرکت کوپرتینویی قصد دارد ویژگی‌های مهم سلامتی مانند سنسور اندازه گیری فشار خون و آپنه خواب را در مدل های جدید عرضه کند و قابلیت‌های ردیابی علائم حیاتی بدن را افزایش دهد.

اپل در حال حاضر مشغول برنامه ریزی برای ساخت صفحه نمایش های بزرگتر از نوع MicroLED است که نسبت به مدل های قبلی نمایشگرهای نازکتر و کم مصرف تر هستند. اندازه این صفحه نمایش ها تا 2.12 افزایش پیدا می کند اما، تولید انبوه و عرضه جهانی آن از سال 2026 آغاز خواهد شد. پوشیدنی بعدی مربوط به ایرپاد4 است که با ظاهر جدید به پورت USB-C و قابلیت حذف نویز مجهز است. اپل این دستگاه ها را در دو نسخه پریمیوم و پایه عرضه می کند تا بتواند از این طریق نیاز تمام مشتریان را پاسخ دهد. به احتمال زیاد، فناوری حذف نویز فقط در نسخه پریمیوم قابل دسترسی است. نسخه AirPods Max هم به احتمال زیاد با پورت شارژ USB-C و رنگبندی های جدید عرضه می شود.

با این همه، مهمترین محصول خط تولید اپل در سال 2024 هدست های اپل ویژن پرو خواهد بود. این اولین نسل از هدست های ترکیبی در جهان محسوب می شود. تا قبل از این هدست واقعیت مجازی فراگیر شده بود و شرکت هایی مانند Meta در ساخت این هدست ها پیشرو هستند. هدست های ویژن پرو پتانسیلی دارد که هدست های واقعیت مجازی فاقد آن هستند. آنها می توانند Apple را در این زمینه به یک پیشرو تبدیل کنند. البته برای رسیدن به این نقطه اپل به زمان بیشتری نیاز دارد. پیش بینی می شود اپل در سال جدید سود بیشتری از فروش AirPods و Apple Watchبه جیب بزند.

هدست ویژن پرو در حال حاضر با صفحه نمایش MicroLED و وضوح تصویر بیش از 4K با قیمت 3499 دلار به فروش می رسد. این هدست با طراحی مدولار و بند پارچه ای که دارد برای اشکال مختلف صورت و سر قابل استفاده است. علاوه بر این، یک باتری مجزای خارجی دارد که می تواند 2 ساعت به عمر باتری اصلی اضافه کند. ویژن پرو مجهز به تراشه M2 و پردازنده جدید 1 R است و با سیستم عامل visionOS کار می کند. شایعاتی به تازگی مطرح شده است که با توجه به قیمت بالای هدست ترکیبی، سازنده آن مشغول ساخت نسخه ارزان قیمت تر آن است.


چاپ