اپل زمان برگزاری رویداد آنپکد سری آیفون15 را اعلام کرد

اپل تصمیم دارد رویداد آنپکد آیفون سری15 (2023 Wonderlust) را در نیمه اول سپتامبر برگزار کند.

رویداد سری آیفون15 در 2023

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از فون ارنا؛ اپل قصد دارد در رویداد Wonderlust 2023 که شهریور ماه هر سال برگزار می شود، از سری آیفون 15 رونمایی کند.
شرکت سازنده گوشی های آیفون می خواهد در کنار سری جدید گوشی های 2023 از جدیدترین اپل واچ های خود نیز رونمایی کند. این مراسم قرار است 12 سپتامبر(21شهریور 1402) در پارک اپل ساعت 10 صبح به وقت محلی برگزار شود. علاقه مندان به اکوسیستم اپل می توانند این رویداد را به صورت زنده از طریق وب سایت apple.com یا از طریق کانال تلویزیونی Apple TV تماشا کنند.

دعوتنامه Apple یک سیب را در رنگ های آبی و خاکستری نشان می دهد که مربوط به رنگبندی های جدید مدل های آیفون15 پرو و آیفون15 پرومکس/اولترا می شود.
انتظار داریم مدل های ممتاز سری آیفون 15 به بدنه های تیتانیومی به جای فولاد ضد زنگ مجهز شده باشند. این ویژگی می تواند 7 تا 8 درصد وزن آنها را سبک تر از مدل های قبلی کند. کاربران آیفون14 پرومکس همیشه از وزن زیاد گوشی شکایت داشتند به همین علت، شرکت سازنده تصمیم گرفت این طراحی را تغییر دهد. از ویژگی های دیگری که به احتمال زیاد در نسخه ممتاز شاهد آن خواهیم بود تعویض دکمه قطع صدا با دکمه Action است.

از لحاظ مشخصات سخت افزاری نیز شرکت در مدل های آیفون15 پرو و آیفون15 پرومکس از پردازنده های جدید 3 نانومتری A17 بایونیک استفاده می کند که نسبت به تراشه های 4 نانومتری A16 سرعت و عملکرد بالاتری دارد. علاوه بر این، مدل پرومکس به لنز پریسکوپ تاشو مجهز است که به دوربین قدرت زوم بالاتری می دهد و می تواند آن را تبدیل به بهترین گوشی هوشمند سال 2023 کند.

البته تغییرات فقط محدود به نسخه های ممتاز سری جدید نمی شود. آیفون 15 و 15 پلاس به جزیره دینامیک و دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی مجهز می شوند. در چهار نسخه سری 2023 از پورت‌های USB-C ، حاشیه‌های باریک‌تر، گوشه‌های نرم‌تر و برجستگی دوربین بیشتر استفاده شده است. اما از لحاظ قیمت، مدل های پایه هم قیمت با مدل های استاندارد سال گذشته خواهند بود ولی مدل های پریمیوم آن تا 200 دلار افزایش قیمت خواهند داشت.
طبق گزارش های منتشر شده، این تلفن ها از تاریخ 22 سپتامبر در فروشگاه اپل آماده عرضه خواهند بود. در این رویداد قرار است در کنار سری جدید اپل از ساعت های هوشمند سری 9 و دومین مدل از اپل واچ های اولترا رونمایی کند.


چاپ