اپل واچ ایکس مدل 2024 به سنسورهای جدید سلامتی مجهز می شود!

اپل واچ ایکس مدل 2024 احتمال دارد به سنسورهای جدید سلامتی برای تشخیص زودهنگام آپنه خواب، دیابت و فشارخون بالا مجهز شود.

اپل واچ ایکس 2024

مارک گورمن تحلیلگر معروف مجله بلومبرگ به تازگی اعلام کرد که اپل قصد دارد دو ویژگی سلامتی جدید را در نسخه های بعدی اپل واچ عرضه کند. این سنسورها می توانند جان افراد بیشتری را از خطر مرگ حتمی نجات دهند. این دو ویژگی به تشخیص آپنه خواب و فشار خون بالا مربوط می شود.

آپنه خواب یک اختلال خواب جدی است که در آن تنفس شما به صورت مداوم در طول شب قطع می شود. این اتفاق می تواند منجر به بروز مشکلات جدی سلامتی مانند بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت شود. اپل واچ می تواند از سنسورهای خود برای تشخیص آپنه خواب استفاده کند. این سنسورها می تغییرات ضربان قلب، تنفس و سطح اکسیژن خون را اندازه گیری می کنند. اگر اپل واچ آپنه خواب را تشخیص بدهد، آلارم هشدار فعال می شود. این اعلام هشدار می تواند به کاربر کمک کند تا به موقع تحت درمان قرار بگیرد و از خطرات جدی در امان بماند.

ویژگی دوم به فشار خون مربوط می شود. فشار خون بالا باعث بروز بیماری قلبی، سکته مغزی و سایر مشکلات سلامتی در افراد می شود. اپل واچ از سنسورهای خود برای تشخیص فشار خون بالا استفاده می کند. این سنسورها می توانند نوسانات فشار خون را اندازه گیری کنند. اگر اپل واچ فشار خون بالا را تشخیص دهد، سیستم اعلام هشدار به صدا در می آید. این اعلام هشدار می تواند به کاربر کمک کند تا به طور منظم فشار خون خود را کنترل کند و در صورت نیاز به نزدیکترین مراکز درمانی مراجعه کند.هر دوی این بیماری ها می توانند منجر به مرگ شوند. از ویژگی‌های فعلی که توانست بارها جان کاربران اپل واچ را نجات دهد می توان به نمایشگر ضربان قلب، الکتروکاردیوگرام، سنسور تشخیص سقوط و تشخیص تصادف اشاره کرد.

شرکت Apple قصد دارد در اپل واچ بعدی از سنسور تشخیص فشار خون بالا و آپنه خواب استفاده کند. البته فناوری دیگری که هنوز در مرحله توسعه قرار دارد، مربوط به سنسور اندازه گیری قند خون می شود. این سنسور می تواند قند خون افراد و به خصوص افراد دیابتی را کنترل کند. در حال حاضر بیماران دیابتی مجبورند با یک سوزن لانست، انسولین خون خود را اندازه گیری کنند. برای این کار فقط کافی است یک قطره خون روی نوار تست یکبار مصرف قرار بگیرد تا دستگاهی به نام گلوکومتر بتواند انسولین را اندازه گیری کند.

این آزمایش باید به صورت ناشتا و قبل از مصرف هرگونه مواد غذایی انجام شود. نتایج این آزمایش اهمیت زیادی دارد زیرا، مصرف بیش از حد انسولین باعث مرگ بیماران دیابتی می شود. به علاوه، بالارفتن قند خون بیماران به مرور زمان به اندام های بدن مانند چشم و قلب آسیب می زند. اگر اپل موفق به ساخت سنسور غیرتهاجی برای اندازه گیری قندخون شود، می تواند در هزینه بیماران دیابتی صرفه جویی کند. در حال حاضر نوارهای تست قند خون یک بارمصرف قیمت بالایی دارد و از آنها نمی توان دوباره استفاده کرد.

ابتدا تصور می شد شرکت کوپرتینویی طراحی اپل واچ ایکس مدل 2024 را دوباره باز طراحی کند. اما مینگ- چی کو معتقد است اپل واچ های سری 2024 تغییر چندانی با مدل های قبلی نخواهد داشت. این ساعت های هوشمند با نمایشگرهای میکرو LED در دو سایز 1.89 و 2.04 اینچی عرضه می شوند. به احتمال زیاد اپل واچ سری 11 در سال 2025 به فناوری های نوآورانه جدید مجهز خواهند شد. کو به صورت مستقیم نگفت که سنسور فشار خون بالا و آپنه خواب در سال آینده عرضه خواهند شد یا خیر! او معتقد است که از بین این روش های نوآورانه، یکی از آنها می تواند در مدل های سری اپل واچ 2024 عرضه شود.


چاپ