تعداد کاربران برنامه Worldcoin به 2 میلیون نفر رسید!

تعداد کاربرانی که در پروژه Worldcoin احراز هویت کردند به 2 میلیون نفر رسید. این افراد در ازای اسکن عنبیه چشم خود 50 دلار یا 25 واحد ورد کویین دریافت کرده اند.

وردکوین

طبق گزارش گروه علم و فناوری و به نقل از ساینس آلرت؛ صدها نفر از سراسر جهان منتظرند تا با اسکن عنبیه خود در پروژه جدید سام آلتمن، مدیرعامل openAI 50 دلار پاداش را دریافت کنند. این پروژه موافقان و مخالفان زیادی دارد. اما پاداش مجانی حتی اگر به صورت رمز ارز دیجیتال باشد می تواند هر انسانی را وسوسه کند. داستان های زیادی پیرامون پروژه جدید سازنده chatGPT مطرح است. حقیقت پشت پرده این پروژه جهانی چیست؟!

مخالفان این طرح معتقدند استارتاپ WorldCoin قصد دارد یک پایگاه داده عظیم از هویت افراد حقیقی برای ایجاد یک شبکه مالی گسترده ایجاد کند. شبکه ای که برای عضویت و احراز هویت نیاز به اسکن عنبیه چشم دارد. کاربران از طریق احراز هویت می توانند به یک کیف پول رمزنگاری با توکن WorldCoin دسترسی داشته باشند. در واقع، ورد کوین یک رمزارزی مثل بیت کوین و اتریوم است.

آلتمن معتقد است با پیشرفت هوش مصنوعی جهان به دو گروه ربات ها و انسان ها تقسیم می شوند. شناسایی این دو گروه فقط از طریق احراز هویت های بیومتریک امکان پذیر خواهد بود. از طرف دیگر، با پیشرفت این تکنولوژی نو ظهور تعاملات انسانی در سراشیبی سقوط قرار می گیرد. یک فرد نمی داند که با یک انسان صحبت کرده است یا یک ربات؟!

البته برای شرکت های سازنده هوش مصنوعی مانند OpenAI مشکلات دیگری هم وجود دارد. یکی از این مشکلات، منشأ داده‌هاست. اما، به نظر می رسد پشت پروژه WorldCoin یک راز نهفته است! مخالفان فکر می کنند یک رابطه ای بین سود حاصل از تولید محصولات هوش مصنوعی و توزیع آن بین تمام مردم جهان وجود دارد. این رابطه می تواند منبع باز ورد کوین را توجیه کند. اگر این برنامه منبع باز تعریف شده است، پس چرا هنوز در دسترس ساکنین ایالات متحده قرار نگرفته است؟! در حال حاضر، این استارتاپ به اتهام جعل یا سرقت هویت با شکایت هایی مواجه شده است. هنوز اطلاعات دقیقی از محل دقیق نگه داری پایگاه داده و نحوه جمع آوری آن ها در دست نیست. محققان باید برای پیدا کردن پاسخ تمام این سئوالات باید دست به یک تحقیقات گسترده ای در سراسر جهان بزنند.


چاپ