اولین اقدامات جهانی برای تصویب قوانین پیشنهادی بازار کریپتو!

سازمان نظارتی بین المللی پیش نویس اولین قوانین پیشنهادی بازار کریپتو را آماده کرد.

صرافی کریپتو

طبق گزارش خبرگزاری رویترز؛ کمسیون بین المللی اوراق بهادار IOSCO امروز، از اولین رویکرد جهانی برای تنظیم بازارهای دیجیتال و دارایی‌های دیجیتال رونمایی کرد. ورشکستگی صرفی FTX مستقر در آمریکا موجی از نگرانی را در دولت ها به منظور حمایت از مصرف کنندگان ایجاد کرد.

را با بهره‌گیری از درس‌هایی از فروپاشی صرافی FTX در سال گذشته که به نگرانی‌ها در مورد حمایت از مصرف‌کننده دامن زد، رونمایی کرد. IOSCO که معمولا از چک های ضد پولشویی استفاده می کند، معتقد است باید یک مقررات جهانی برای جلوگیری از اتفاقات مشابه صورت بگیرد. زیرا، قوانین قضایی هر کشوری با کشور دیگر متفاوت است.

ورشکستگی صرافی ارزدیجیتال FTX در نوامبر گذشته، بحران های نقدینگی در ایالات متحده ایجاد کرد به طوری که، رگولاتورهای سراسرجهان برای نجات سرمایه مصرف کنندگان مجبور شدند وارد عمل شدند.

ژان پل سرویس، رئیس سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار (IOSCO) گفت: "قوانین پیشنهادی روز سه‌شنبه نقطه عطفی در بازار رمز ارزهای کریپتو به حساب می آید. این قوانین استانداردهای برخورد با تضاد منافع، دستکاری بازار، همکاری نظارتی فرامرزی، نگهداری دارایی‌های رمزنگاری شده، ریسک‌های عملیاتی و رفتار با مشتریان خرده‌فروش را پوشش می‌دهد."


18 اقدام لازم برای از بین بردن تضاد منافع بین بخش‌های مختلف یک تراکنش رمزنگاری، تدابیر طولانی مدتی را از بازارهای جریان اصلی اعمال می‌کنند. سازمان دیده بان گفت که قصد دارد استانداردها را تا پایان سال نهایی کند و انتظار دارد 130 عضو در سراسر جهان از آنها برای رفع شکاف ها موجود در قوانین خود به سرعت استفاده کنند.

IOSCO و تعدادی از رگولاتورها مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، آژانس خدمات مالی ژاپن، اداره رفتار مالی بریتانیا و BaFin آلمان، در حال بررسی افکار عمومی در مورد این مقررات پیشنهادی هستند.


چاپ