رونمایی از لپ تاپ های مگابوک پرو 16 اینچی تکنو در MWC 2024

Tecno در جریان برگزاری رویداد جهانی موبایل بارسلونا(MWC 2024) از لپ تاپ 16 اینچی جدید Megabook T16 Pro رونمایی کرد.

لپ تاپ تکنو طراحی

Tecno در نمایشگاه MWC امسال، با رونمایی از جدیدترین محصول خود یعنی لپ تاپ Megabook T16 Pro مجهز به پردازنده intel Core Ultra 7 خبرساز شد. این لپ تاپ اولین دستگاهی است که در آن از پردازنده پیشرفته اولترا نسل هفتم اینتل استفاده می شود. این یک انقلاب بزرگ در فناوری پردازش به حساب می آید.

این لپ تاپ به لطف Tecno PC Manager می تواند وظایف هوش مصنوعی را به بهترین صورت انجام دهد. شرکت Tecno از زمان ورود رسمی به بازار لپ تاپ در سال 2022 بیشتر روی ساخت لپ تاپ های پیشرفته و سبک وزن با طراحی براق تمرکز کرده است. پس مگابوک های جدید نسبت به مدل های قبلی تافته جدا بافته نیستند. رایانه قابل حمل تکنو از نظر پیکربندی سخت افزاری می تواند تا 32 گیگابایت حافظه LPDDR 5 و یک ترابایت حافظه SSD از نوع PCIE4.0 را پشتیبانی کند. بنابراین برای انجام کارهای مختلفی مثل بازی، تولید محتوا و به خصوص پروژه های هوش مصنوعی می تواند بهترین انتخاب باشد.


مهم ترین قسمت دستگاه پردازنده 7 Intel Core Ultra است. این لپ تاپ در واقع نسخه ارتقا یافته دسامبر ۲۰۲۳ به حساب می آید و مجهز به یک پردازنده گرافیکی موبایل Arc برای انجام کارهای گرافیکی است. پردازنده قابلیت های زیادی دارد که توانسته آن را به یک پردازنده قدرتمند تبدیل کند. برخی از ویژگی‌های این پردازنده عبارتند از:

  1. عملکرد بالا: پردازنده Intel Core Ultra 7 با اجرای قدرتمند و کارایی بالا، توانایی اجرای برنامه‌ها و وظایف سنگین را فراهم می‌کند.
  2. هسته‌های چندگانه: با داشتن هسته‌های چندگانه، این پردازنده قابلیت همزمانی و اجرای چند وظیفه را بهبود می‌بخشد.
  3. مصرف انرژی کم: پردازنده با مصرف بهینه از انرژی، به جریان برق کمتری نیاز دارد. مصرف کمتر باعث افزایش عمر باتری و کاهش هزینه‌های انرژی می‌شود.
  4. پشتیبانی از فناوری‌های پیشرفته: این پردازنده از فناوری‌های مدرن مانند فناوری هایپرتریدینگ، فناوری توربو بوست و فناوری بوست اینتل استفاده می‌کند که باعث افزایش سرعت و عملکرد دستگاه می‌شود.
  5. قدرت گرافیکی بالا: پردازنده Core Ultra 7 همچنین به عنوان یک پردازنده گرافیکی قدرتمند شناخته می‌شود که قابلیت پردازش گرافیکی بالا را فراهم می‌کند.

خریداران می توانند این دستگاه را با حافظه رم 16 یا 32 گیگابایتی و حافظه SSD از نوع 512 گیگابایت تا 1 ترابایت سفارش دهند. تکته مهمی که هنگام چنین لپ تاپ های باید به آن توجه کرد، سیستم خنک کننده است. لپ تاپ قدرتمندی مثل Megabook T16 Pro از دو فن به عنوان سیستم خنک کننده استفاده می کند پس قادر است دستگاه را در زمان اجرای برنامه های سنگین خنک نگه دارد بدون اینکه آسیب به آن وارد شود. تفاوت اصلی لپ تاپ جدید تکنو با مدل های مشابه موجود در بازار، برنامه Tecno PC Manager است. این برنامه با کمک یک پردازنده مخصوص اینتل می تواند وطایف هوش مصنوعی را به خوبی انجام دهد. علاوه براین، قادر است تصاویر هوش مصنوعی را در زمان خیلی کمی و با کیفیت بالا تولید کند.

دستگاه از نظر طراحی چیزی از رقبا کم ندارد. لپ تاپ مدل 2024 مجهز به صفحه نمایش با نسبت تصویر 16:10 ، حاشیه های نازک و هماهنگ با نسبت صفحه نمایش به بدنه با وضوح تصویر 2.5K است که می تواند برای تولید کنندگان محتوا و هنرمندان مناسب باشد. امکانات دیگر Megabook T16 Pro عبارتند از قدرت روشنایی 400 نیت، سنسور هوشمند DC برای تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش، تصحیح رنگ 100٪ sRGB برای تولید رنگ‌های دقیق و گواهینامه نور آبی کم TUV برای کاهش نور آبی مضر برای چشمان کاربران است. این ویژگی‌ها به تجربه کاربری افراد در هنگام استفاده از لپ تاپ کمک زیادی می‌کنند.


چاپ