اولین کنکور الکترونیکی کشور در بهمن ماه برگزار می شود!

معاون وزیر علوم اعلام کرد در تلاش هستیم اولین کنکور الکترونیکی کشور را به صورت آزمایشی در بهمن ماه برگزار کنیم.

کنکور سراسری 1402
رئیس سازمان سنجش کشور در گفتگوی خبری برنامه صف اول گفت گام های مهمی در مسیر الکترونیکی شدن آزمون سراسری برداشته شده است و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته باید چند بار کنکور الکترونیکی به صورت آزمایشی برگزار شود.

عبدالرسول پورعباس در ادامه صحبت های خود گفت: " برگزاری کنکور الکترونیکی در سه مرحله انجام می شود و بانک سوالات و نرم‌افزار مخصوص آن ساخته شده است. در این روش بستری آماده می شود تا داوطلبان کنکور سراسری بتوانند از طریق کامپیوتر، موبایل یا تبلت با حضور در محل‌های تعیین‌شده آزمون بدهند و نتیجه آن نیز بلافاصله پس از اتمام زمان آزمون به داوطلب اعلام می‌شود.»

پورعباس در این گفت و گو به ماجرای قطع سراسری اینترنت نیز اشاره کرد و گفت: « هدف ما این است که از ارسال هرگونه فایل یا عکس در پیام‌رسان‌ها جلوگیری کنیم. به همین منظور، اینترنت همراه در محل های برگزاری آزمون به طور کامل قطع می‌شود.»


قبل از این خبر، سازمان سنجش معتقد بود اینترنت سراسری باید به صورت کامل در روزهای برگزاری کنکور قطع شود. اما، عیسی زاده وزیر ارتباطات در واکنش به این خبر اعلام کرد "فقط تحت یک سری شرایط با این درخواست موافقت کرده است که اینترنت فقط در محل های برگزاری آزمون و آن هم با اطلاع رسانی قبلی قطع خواهد شد. او در ادامه خطاب به مسئولان این سازمان گفت روش های فناورانه زیادی وجود دارد که می توانند از آن‌ها برای جلوگیری از تقلب داوطلبان استفاده کنند."


معاون وزیر علوم در انتهای صحبت های خود گفت: " برای بالا بردن سطح امنیت کنکور تعداد دستگاه های سیگنال یاب را در محل های برگزاری از 80 به 180 مورد رسانده است. دستگاه‌های سیگنال‌یاب قادر هستند دستگاه‌های متخلف را شناسایی کنند. در کنکورهای قبلی، متخلفان با دستگاه‌های فوق‌جاسوسی در جلسه حضور پیدا می کردند. این دستگاه‌ها حتی در حالت خاموش از داوطلبی گرفته شود به مدت ۱۰ سال از شرکت در آزمون سراسری محروم خواهد شد. دستگاه‌های امنیتی کشور نیز در صورت شناسایی متخلفان و با ابلاغ حکم قاضی کشیک در حین برگزاری کنکور، متخلفان را بازداشت خواهند کرد.»


کنکور سراسری سال 1402 اولین باری است که در فصل زمستان برگزار می شود. معاون سنجش اعلام کرد داوطلبین لازم نیست نسبت به سیستم های گرمایشی محل های برگزاری ازمون نگران داشته باشند.


چاپ