اینترنت سراسری در 29 و30 دی قطع می شود

معاون امور آزمون های سازمان سنجش کشور اعلام کرد اینترنت سراسری در ساعات برگزاری مرحله اول کنکور در تاریخ های 29 و 30 دی قطع خواهد شد.

قطع اینترنت سراسری

حسن مروتی، معاون امور آزمون های سازمان از تصمیم جدید سازمان باری قطع سراسری اینترنت در روزهای برگزاری کنکور سراسری خبر داد.
مروتی که در یک برنامه تلویزیونی شرکت کرده بود در پاسخ مجری برنامه که از او پرسید چرا تا حالا در زمان کنکور اینترنت کشور قطع نمی شد، گفت: « ما سال گذشته اینترنت را نقطه ای در بعضی مناطق قطع کردیم. اما، قطع نقطه ای جواب نمی دهد زیرا، تعدادی داوطلبین از آنتن های دیگر سرویس دریافت کرده بودند.»

وی در پاسخ به این سئوال که "چگونه افراد می توانند از اپراتورهای دیگر اینترنت بگیرند"، گفت: « مکان های مختلف به وسیله آنتن های گوناگون اینترنت را پوشش می دهند. زمانی که آنتن قطع می شود گوشی موبایل می تواند به آنتنی که در فاصله دورتری قرار دارد وصل شود.»

راه حل سازمان سنجش: قطع کامل اینترنت برای حفظ امنیت کنکور


مجری برنامه صبح بخیر ایران، در برابر تصمیم عجیب سازمان سنجش پرسید: " با این تصمیم عجیب سازمان، آیا قرار است اینترنت کل کشور در این دو روز تعطیل شود؟!" مروتی با تاکید به قطع کامل اینترنت سراسری گفت: " ما قصد داریم اینترنت را در کل کشور قطع کنیم." مجری برنامه در واکنش به این پاسخ گفت: این روش توجیه منطقی ندارد و به هر حال قطع یکپارچه اینترنت کشور باعث آسیب رساندن و اختلال در سیستم های خدمات رسانی خواهد شد. معاون سنجش در پاسخ گفت: " قطع اینترنت برای چند ساعت می تواند در سرنوشت داوطلبین کنکور خیلی تاثیر گذار باشد."


بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، کنکور سراسری در دو مرحله برگزارخواهد شد: مرحله اول در 29 و 30 دی امسال و مرحله دوم 14 و 15 تیر سال 1402.


این تصمیم عجیب در شرایطی امروز صبح مطرح شد که، هفته قبل حین برگزاری آزمون های نهایی دانش آموزان سال آخر مقطع دبیرستان با تقلب های زیاد و لو رفتن سئوالات امتحان نهایی رو به رو شدیم. سال های قبل نیر، بعد از شروع آزمون نتایج و پاسخ سئوالات در شبکه های اجتماعی منتشر گردید.
سازمان سنجش قصد دارد به جای حل مسئله، صورت مسئله را پاک کند. این تصمیم به بهای متضرر شدن کل جامعه گرفته شده است. این در حالی است که بسیاری از خدمات بانکی، آموزشی و درمان برای انجام کارهای خود به اینترنت پایدار نیازمند هستند.


وزارت ارتباطات و فناوری تا این لحظه هیچ واکنشی نسبت به این خبر نشان نداده است. وزیر ارتباطات روزهای گذشته چندین بار الام کرد که مسئولیت قطع اینترنت در روزهای برگزاری کنکور به طور کامل با وزارت علوم خواهد بود و این وزارت خانه فقط موظف است دستور را اجرا کند.


چاپ