مشخصات و زمان عرضه جدیدترین خودروی مرسدس-AMG

جدیدترین مدل GT خودروی مرسدس-AMG می تواند در عرضه 2.7 ثانیه شتاب خود را از سفر به حدود 96 کیلومتر در ساعت برساند.

خودروی جدید مرسدس بنز 2025

سیستم نیرو محرکه هیبریدی E Performance ترکیبی از یک موتور الکتریکی قدرتمند و یک موتور بنزینی پرقدرت است که می تواند عملکردی بی نظیری از خود به نمایش بگذارد. این سیستم از یک موتور الکتریکی در محود عقب و یک موتور 4 لیتری از نوع V8 توربو AMG در جلو نیروی مورد نیاز خود را تامین می کند.

مشخصات خودروی  جدید مرسدس-AMG

این مشخصات مربوط به نسل جدید خودروهای شرکت آلمانی یعنی AMG GT 63 S E Performance مدل 2025 می شود که در حاشیه مسابقات فرمول 1 در شهر شانگهای رونمایی شد.
طبق ادعای سازنده آن، طراحی کوپه‌ی دو درب نسل جدید از فناوری‌های حیاتی به کار رفته در خودروهای مسابقه‌ی هیبریدی تیم مرسدس-ای‌ام‌گ پتروناس اف 1 الهام گرفته شده است.
خودروی GT 63 S E Performance می تواند در عرض 2.7 ثانیه سرعت خود را از صفر به 60 مایل در ساعت برساند. این شتاب حتی نسبت به خودوری هیبریدی AMG Oneبا نیروی 1000 اسب بخار بیشتر است. مدل هیبریدی قبلی می توانست همین مسافت را در مدت 2.9 ثانیه طی کند. به همین علت این خودرو را می تواند سریع ترین خودروی حال حاضر شرکت مرسدس بنز به حساب آورد. این خودرو مجهز به یک سیستم محرکه هیبریدی قدرتمند است. نیرو محرکه موتور آن قدرتی معادل 804 اسب بخار و 738 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

این دستاورد نشان‌دهنده تعهد مرسدس بنز به نوآوری و مهندسی است. GT 63 S E Performance ثابت می‌کند که مرسدس بنز می‌تواند خودروهایی بسازد که نه تنها لوکس و راحت هستند، بلکه عملکردی فوق‌العاده هم دارند. خودروی جدید در دسته بندی خودروهای اسپرت قرار می گیرد.

میشائیل شایبه، مدیرعامل مرسدس-اAMG، در بیانیه رسمی خود اعلام کرد: «موتور V8 چهار لیتری ما، همراه با سیستم محرکه هیبریدی این خودرو را به یکی از بهترین مدل سری GT تبدیل می‌کند.» حداکثر سرعتی که این وسیله نقلیه می تواند داشته باشد 320 کیلومتر بر ساعت(199 مایل بر ساعت) است. مرسدس بنز برای تأمین نیروی موتور الکتریکی، از باتری خیلی سبک و قدرتمند AMG استفاده کرده است. این سیستم در قسمت عقب، روی محور عقب قرار دارد. این طراحی نقش مهمی در پویایی کلی خودرو ایفا می‌کند.

موتور الکتریکی مستقیماً به محور عقب نیرو وارد می‌کند و باعث افزایش قدرت پیشرانه در هنگام شتاب‌گیری هنگام حرکت از حالت سکون یا سبقت‌ می‌شود. در صورت لغزش چرخ‌های عقب، موتور الکتریکی برای ایجاد کشش بیشتر نیرو را بین چرخ‌های جلو تقسیم می‌کند. این عملکرد توسط سیستم چهارچرخ محرک AMG Performance 4MATIC+ انجام می‌شود که از میل گاردان و محور محرک چرخ‌های جلو استفاده می‌کند. قرارگیری موتور در محور عقب باعث شد تا وزن خودرو در تمامی قسمت به صورت مساوی تقسیم شود.

حفظ دمای ثابت باتری برای عملکرد، طول عمر و پایداری آن نقش کلیدی دارد. روش‌های خنک‌کننده‌ی رایج مانند سیستم های خنک‌کننده‌ی هوا یا آب غیرمستقیم، با افزایش تقاضا برای سلول‌های متراکم‌تر در بازار به سختی پیدا می شوند. اما باتری AMG با ولتاژ ۴۰۰ به یک سیستم خنک‌کننده‌ی پیشرفته مجهز است. مایع خنک‌کننده‌ی غیر رسانای الکتریکی در اطراف ۵۶۰ سلول باتری جریان پیدا می‌کند و دمای هرکدام از آن‌ها را به صورت جداگانه خنک نگه می‌دارد.

این مایع خنک‌کننده، دو تا سه برابر ظرفیت گرمایی آب را دارد. این شرکت ادعا می‌کند که باتری این خودرو با امکان کشش سریع انرژی و چگالی توان بالا، ۶.۱ کیلووات ساعت ظرفیت دارد و به طور مداوم ۹۴ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و در حالت ماکزیمم به ۲۰١ اسب بخار می‌رسد. این باتری از طریق درگاه شارژر AC 3.7 کیلووات در ایستگاه‌های شارژ یا پریزهای برق خانگی شارژ می‌شود. پیش بینی می شود مدل ۲۰۲۵ مرسدس- AMG GT 63 S E Performance تا اواخر سال ۲۰۲۴ آماده عرضه در بازارهای ایالات متحده شود.


چاپ