تویوتا کمری مدل 2025 با پیشرانه هیبریدی عرضه می شود!

تویوتا قصد دارد مدل کمری را در سال 2025 با یک پیشرانه هیبریدی گازی-الکتریکی عرضه کند.

تویوتا کمری جدید 

براساس گزارش های فن تک؛ نسل بعدی تویوتا کمری، پرفروش‌ترین خودروی سواری در بازار ایالات متحده با یک پیشرانه هیبریدی گازی-الکتریکی عرضه خواهد شد. خودروساز ژاپنی به تازگی اعلام کرد:" کمری 2025 یک موتور 2.5 لیتری بنزینی را با یک سیستم محرک الکتریکی ترکیب می کند که برای ارائه قدرت بیشتر در هر دو نسخه دیفرانسیل جلو و چهار چرخ متحرک خودرو نقش مهمی ایفا می کند .

چرا تویوتا تصمیم به تغییر پیشرانه کمری گرفت؟! مهم ترین علت آن، قوانین سختگیرانه مصرف سوختی است که ایالات متحده به اجرا گذاشته است. در غیر این صورت، تبدیل کمری جدید به یک خودروی تمام هیبریدی و حذف شش سیلندر احتراقی تصمیمی نبود که به صورت داوطلبانه گرفته شود. خودورهای کمری تمام احتراقی حال حاضر حدود 85 درصد از فروش سال تویوتا را تشکیل می دهد. دیوید کریست، رئیس شعبه تویوتا در آمریکای شمالی گفت:" یکی دیگر از عوامل پشت این تصمیم عملکردی بود که ما توانستیم در پیشرانه های هیبریدی بدست بیاوریم." با وجود آنکه تویوتا توسعه خودروهای الکتریکی را سرعت بخشیده اما، معتقد است که آمار تقاضای خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی همچنان بالا خواهد بود. به همین علت، این شرکت سیاست "چند مسیری" را پیش می گیرد تا بتواند نیاز مشتریان تمامی بازارها را پوشش دهد.

به گفته تویوتا، این پیشرانه و سیستم تمام چرخ محرک ترکیبی 232 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. این قدرت تقریباً 15 درصد بیشتر از قدرت کمری با سیستم چهار چرخ متحرک مکانیکی است. سیستم چهار چرخ متحرک مکانیکی از یک دیفرانسیل مرکزی برای انتقال قدرت به چرخ‌های جلو و عقب استفاده می‌کند. این سیستم معمولاً سنگین‌تر و پیچیده‌تر از سیستم تمام چرخ محرک الکترونیکی است.

سیستم تمام چرخ محرک الکترونیکی تویوتا از موتور الکتریکی برای تامین قدرت به چرخ‌های عقب استفاده می‌کند. این سیستم به دلیل وزن و پیچیدگی کمتر، مصرف سوخت کمتری نسبت به سیستم چهار چرخ متحرک مکانیکی دارد.
مدیران Toyota روز سه شنبه 14 نوامبر قبل از برگزاری نمایشگاه خودروی لس آنجلس از نسل نهم سدان کمری رونمایی کرد. کمری جدید در بخشی رقابت خواهد کرد که عمدتاً توسط برندهای دیترویت(جنرال موتورز- فورد و کرایسلر) به استثنای مدل شورولت مالیبو جنرال موتورز رها شده است. البته، بیشتر خریداران آمریکایی در سال های اخیر ترجیح می دهند از خودروهای شاسی بلند به جای سدان استفاده کنند. به همین علت، تعداد سدان هایی که در این نمایشگاه با هم رقابت می کنند کمتر از سال های گذشته است. در حال حاضر، تویوتا کمری جدید باید با سدان های مدل هوندا آکوارد، هیوندا سوناتا و تسلا تمام الکتریکی مدل3 رقابت کند.

طبق اطلاعات اتحادیه فروشندگان خودروهای جدید در کالیفرنیا، میزان فروش تسلا مدل 3 در 9 ماهه اول سال 2023 از تویوتا کمری پیشی گرفت. تویوتا هنوز اطلاعات بیشتری از میزان سوخت مصرفی کمری2025 و قیمت آن منتشر نکرد. اما، قیمت نسخه پای کمری مدل هیبریدی در بازار ایالات متحده حدود 2400 دلار بیشتر از ارزان‌ترین کمری با موتور احتراقی به فروش می‌رسد. کریست گفت:" در سال‌های اخیر، قیمت پیشرانه‌های هیبریدی کاهش پیدا کرده است. به عنوان مثال، قیمت تویوتا کمری 2025 با پیشرانه بنزینی 2.5 لیتری حدود 25,295 دلار است اما، تویوتا کمری 2025 با پیشرانه هیبریدی 2.5 لیتری با قیمت 27,295 دلار به فروش می رسد. اختلاف قیمت آنها فقط 2000 دلار است. قیمت مناسب خودروهای هیبریدی با افزایش تقاضا در بازار همراه خواهد شد."

یک خودروی کمری با موتور ترکیبی هیبریدی در هر52 مایل (84 کیلومتر) یک گالن سوخت مصرف می کند اما، مدل های احتراقی آن به ازای هر 32 مایل یک گالن سوخت مصرف می کند. بر اساس داده های مصرف سوخت دولت ایالات متحده، خودروهای هیبریدی در مقایسه با مدل احتراقی، سالانه 650 دلار در هزینه سوخت صرفه جویی می کند. تویوتا قبل از این، پیشرانه خودروی مینی ون سینا خود را به یک سیستم انتقال قدرت تمام هیبریدی تغییر داده بود.


چاپ