مافیای خودرو اجازه می دهند تویوتای 600 میلیونی به ایران بیاید؟

شرکت ژاپنی تویوتا از نسخه جدید ۲۰۲۳ کرولا رونمایی کرد. قیمت این خودروی پر طرفدار ژاپنی برای نسخه های پایه از حدود ۱۳ هزار و ۷۰۰ دلار شروع می شود و قیمت نسخه های بالاتر آن به ۲۰ هزار دلار نیز خواهد رسید.

نمای جلویی خودروی تویوتا کرولا2023

انواع خودروهایی کرولا از دهه 1970 میلادی در ایران طرفداران زیادی داشته و همچنان یکی از گزینه های جذاب برای ورود به بازار ایران است اما، با توجه به قیمتی که دارد می تواند فروش خودروهای میان رده گران قیمت چینی را به چالش بکشاند. بنابراین ممکن است از لیست واردات خودروهای خارجی خارج شود و یا قیمت نجومی پیدا کند.

طبق گزارش های فن تک و به نقل از گجت نیوز ، تویوتا کرولا مدل ۲۰۲۳ با توجه به سقف تعیین شده واردات خودرو در ایران می‌تواند وارد بازارهای ایران شود. کرولا ۲۰۲۳ نسبت به مدل های قبل خود، کمی تغییر یافته است. علاوه بر تغییرات کمی که دربخش های پنجره جلویی و چراغ‌ها می توان مشاهده کرد، در جلوی آن حرف بزرگ C به جای نشان تویوتا خودنمایی می‌کند. البته این شرکت قبل از عرضه این خودرو، تبلیغات آن را با نشان ویژه کرولا آغاز کرده است. در نمای عقب کرولا لوگوی تویوتا را می توانید ببینید. طراحان این اتومبیل جدید علامت هایی را هم که مربوط به نیرومحرکه هیبریدی می شوند در جلو و عقب خودرو نصب کرده‌اند.

نمای پشتی خودروی کرولا 2023

شرکت تویوتا، کرولا را برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه کرد و در طول این سال‌ها با تغییراتی کمی که در نسخه های مختلف آن انجام می داد، توانست آن را به روز نگه دارد. تویوتا کرولا ۲۰۲۳ دارای یک پیشرانه ۱.۸ لیتری از نوع هیبریدی می باشد و علاوه بر آن در حال حاضر نیز به یک موتور برقی در کنار آن مجهز شده است. این شرکت برای موتورهای ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری بنزینی این خودرو نیز تغییراتی در نظر گرفته تا بتواند با کمک آن ها مصرف سوخت را بهینه کند. مشتریان کرولا می‌توانند این خودرو را با رنگ بندی های جدید سفارش دهند. بیشتر بخوانید

داشبورد کرولا 2023

در تویوتا کرولا ۲۰۲۳ ژاپنی اکنون به جای نمایشگر ۸ اینچی قبلی از یک نمایشگر ۱۰.۵ اینچی استفاده شده است که امکان استفاده از اپل کارپلی بی‌سیم را فراهم می کند. مشتریان می توانند امکانات دیگری را مانند خدمات Wi-Fi را در زمان ثبت سفارش به آن اضافه کنند. برخی از مدل‌های این خودرو به صورت استاندارد و پیش فرض با حسگرهای پارک به فروش می رسند.


سطح امکانات ایمنی در خودروی کرولا ۲۰۲۳ ارتقا پیدا کرده و هم اکنون نیز از دستیار رانندگی pro-active استفاده می کند. پرو اکتیو، سیستمی است که مانع نزدیک شدن بیش از حد خودرو به عابران، دوچرخه‌سواران و سایر خودروهای پارک شده می شود. خودروهای جدید عرضه شده در ژاپن، به قابلیت به‌روزرسانی از راه دور نیز مجهز هستند تا مشتریان بتوانند بعد از خرید آن، نسخه های بروز رسانی قابلیت‌های ایمنی را دریافت کنند. یکی از ویژگی های مهم آن، سیستم ایمنی پیشگیری از تصادف است که این وسیله نقلیه را قادر می سازد خودروهای روبه‌رویی را شناسایی کند.

تویوتا کرولا 2023 در ژاپن برای فروش با قیمت پایه ۱۳ هزار و ۷۰۰ (حدود ۴۲۰ میلیون تومان) تا ۲۰ هزار و ۷۰۰ دلار (حدود ۶۰۰ میلیون تومان) عرضه خواهند شد. قیمت تیپ استیشن این خودرو با پسوند تورینگ بین ۱۴ هزار و ۲۰۰ تا ۲۱ هزار دلار قیمت دارند. مدل هاچ بک آن نیز با نام اسپرت و با قیمت ۱۵ هزار دلار تا ۲۰ هزار دلار وارد بازار خواهد شد. در کل، با توجه به سقف واردات خودرو تعیین شده از سوی وزارت سمت تویوتا کرولا ۲۰۲۳ می‌تواند به بازار کشورمان راه پیدا کند.


چاپ