مشخصات فنی خودروی تویوتا GR کرولا 2023

شرکت خودروسازی تویوتا، به تازگی از اولین خودروی "اسپرت" نسل دوازدهم کرولای خود رونمایی کرده است.

تصویر خودروی هاچبک کرولا

تویوتا یک گیربکس دستی شش سرعته را در یک مدل هاچ بک قرار داده است. مدل بعدی، کرولا اپکس، اساساً یک سدان استاندارد کرولا بود که تا حد بسیار زیادی رانندگی با آن خیلی راحت به نظر نمی رسید. اما اکنون، ما شاهد یک کرولای اسپورت هستیم که می تواند با خودروهایی مانند هوندا سیویک تیپ R و فولکس واگن گلف تیپ R رقابت کند. کرولا 2023 GR بهترین هاچ بکی است که ما مدتهای زیادی منتظر آن بودیم.

طبق گزارش های فن تک، تویوتا GR کرولا 2023 دارای یک موتور سه سیلندری است. موتور 3 خطی از نوع توربوشارژ 1.6 لیتری که دارای 300 اسب بخار قدرت و نیرو محرکه 273 پوند فوت گشتاور می باشد. اگرچه نوع کرولا موریزو، به ازای یک پوند بیشتر، گشتاوری معادل 295 تولید می کند. این نیروی محرکه از طریق یک محور استاندارد به هر چهار چرخ در جلو و عقب خودرو منتقل می شود. گیربکس شش سرعته دستی می تواند، در مدت کمتر از 5 ثانیه سرعت اتومبیل را از حالت صفر به 60 مایل در ساعت برساند. اهرم تعویض دنده به راحتی با یک حرکت جا به جا می شود.

نمای پشتی خودروی جی ار کرولا
این خودرو چیزی فراتر از یک خودروی جمع و جور می باشد. سیستم تعلیق غیرتطبیقی GR کرولا به طور خاص برای مسابقات رانندگی طراحی شده است. بدنه آن از 349 جوش نقطه‌ای و چندین پایه اضافی برای افزایش استحکام در بخش پایین خودرو و چرخ‌های عقب، تشکیل شده است. ترمزهای جلو 14 اینچی فضای بین چرخ های آلیاژی را پر می کند. علاوه بر این، فرمان آن به شدت روان و نرم است.

طراحی داخلی تویوتا
خودروی کرولا نوع Core، دارای طراحی داخلی مشکی و نقره‌ای رنگ است. البته بعضی عناصر قرمز رنگ نیز در آن به چشم می خورد. این خودرو دارای صندلی‌های پارچه‌ای است که ترکیبی از جیر و چرم می باشد. موریزو با صندلی‌های تزئین‌شده چرمی، جزئیات تریم روشن‌تر، نوار قرمز روی فرمان و حذف صندلی‌های عقب یک گام به سمت جلو برداشته است. از آنجایی که موریزو تنها دو صندلی دارد، رگولاتورهای شیشه عقب نیز برای کاهش وزن بیشتر حذف شدند و یک پنل خالی که معمولاً سوئیچ های پنجره در آن قرار دارند، به آن اضافه شده است.

تصویر داخلی خودروی جی ار کرولا

البته، این همان تویوتا کرولا است. ویژگی هایی دیگری نیز از قبیل سیستم کنترل تهویه مطبوع خودکار، احتراق بدون کلید، دو درگاه شارژ USB C ، سیستم سرگرمی، صفحه نمایش لمسی 8 اینچی و پشتیبانی از به‌روزرسانی‌های هوایی، نقطه اتصال 4 G LTE Wi-Fi hotspot، Apple CarPlay و Android Auto می باشد. علاوه بر موارد بالا شارژ دستگاه بی‌سیم، گرمکن صندلی‌های جلو و فرمان استاندارد از مشخصات نوع Circuit و Morizo هستند و در نسخه Core آن این آپشن ها اختیاری هستند و شما می توانید زمان خرید آن ها را سفارش دهید. هر خودروی کرولا GR شامل مجموعه ای از سیستم های ایمنی مانند هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، نور بالای خودکار، کروز کنترل تطبیقی، حفظ حرکت در بین خطوط و نظارت بر نقاط کور است.

این روزها، خودروسازان اغلب متهم می شوند که از انواع آیرودینامیک های مصنوعی در بدنه خودرو استفاده می کنند تا ظاهری تهاجمی تر به آن ببخشند. ظاهر GR کرولا قطعاً وحشی‌تر از دیگر نمونه های مشابه خود می باشد، اما بیشتر از لحاظ عملکرد این گونه به نظر می رسد نه ظاهر! گلگیرهای آن در واقعیت به اندازه عکس های اولیه ای که تویوتا منتشر کرد، نیست. کانال‌های هوا کاربردی هستند و در مدل‌های موریزو و تعداد کمی از Circuit، کانال‌های ترمز نیز کاربردی می باشد.


چاپ