دستیار هوشمند Bixby سامسونگ به هوش مصنوعی مولد مجهز می شود!

سامسونگ قصد دارد دستیار هوشمند Bixby را به قابلیت هوش مصنوعی مولد مجهز کند.

دستیار هوشمند سامسونگ بیکسبی

اگر شما از آن جمله افرادی هستید که از دستیار هوشمند Bixby استفاده می کنید، باید خود را برای تغییرات جدید آماده کنید. شرکت کره ای سامسونگ تصمیم گرفته است دستیار هوشمند خود را تقویت کند. بیشتر برنامه های موجود در بازار از چت بات ها برای بهبود عملکرد و تعامل خود با کاربران استفاده می کنند. اما، جای خالی این فناوری نو ظهور در بیکسبی خالی بود. به عنوان نمونه: مدل زبانی Dall-E تنها یکی از مدل های هوش مصنوعی مولد است که از ChatGPT برای ساخت تصاویر و انواع دیگر محتوا استفاده می کنند. به همین علت اکو سیستم Samsung برای رقابت با دستیار Siri شرکت اپل و دیگر رقبا تصمیم گرفت دست به تغییرات اساسی در دستیار Bixby بزند. به زودی می توانید از بیکسبی بخواهید که یک متن ادبی یا ویدئوی خنده دار از حیوانات برای شما بسازد.

درست است که عملکرد Bixby به پای Siri نمی رسد اما، تغییرات جدید می تواند جریان رقابت را تغییر دهد. هدف سامسونگ این است که کاربران بتوانند با کمک Bixby کنترل تمام دستگاه های سامسونگ از لوازم خانگی گرفته تا گوشی های هوشمند را به دست بگیرند. تنها راهی که تمام این لوازم مصرفی را می شود به هم مرتبط کرد، استفاده از چت بات های هوش مصنوعی است.

از آنجایی که غول کره ای علاقه زیادی به Bixby دارد در بروز رسانی های قبلی، کلیدهایی را در گوشی های هوشمند خود به این فناوری اختصاص داد. آنها امیدوارند با این تغییرات بیکسبی بتواند با دستیار گوگل یا سیری اپل رقابت کند. در بیانیه رسمی شرکت آمده است:"ما باید رابطی ایجاد کنیم که بتواند از تمامی محصولات موجود در اکوسیستم سامسونگ پشتیبانی کند."

بیکسبی در حال حاضر چه کارهایی می تواند انجام دهد؟ در حال حاضر دستیار سامسونگ می تواند کارهایی مانند:

1- دستورات صوتی کاربران مثل تنظیم زمان هشدار، پخش موسیقی، برقراری تماس، ارسال پیام و جستجو در اینترنت را اجرا کند.

2- کاربران از ویژگی Bixby Vision می توانند برای شناسایی اشیاء، ترجمه متن، اسکن بارکد و جستجوی اطلاعات استفاده کنند .

3- ویژگی Bixby Routines به کاربران امکان می دهد تا یک سری دستورات را به صورت روتین روزانه تعریف کنند تا در طول روز به صورت خودکار اجرا شود. به عنوان مثال: شما می توانید یک روتین تعریف کنید که با وصل شدن به شارژر، Wi-Fi را روشن کند، بلوتوث را خاموش کند یا حالت مزاحم را فعال کند.

4- ویژگی Bixby Home یک صفحه اصلی شخصی‌سازی‌شده است که اطلاعات مورد نیاز کاربر مانند آب و هوا، اخبار، برنامه‌های ورزشی و اعلان‌ها را به صورت یک جا نمایش می‌دهد.

5- فروشگاه Bixby Marketplace که با استفاده از آن سامسونگ جدیدترین برنامه ها و ویژگی های Bixby را در دسترس تمامی کاربران قرار می دهد.
سامسونگ هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد زمان انتشار عمومی نسخه بروز رسانی بعدی منتشر نکرد.


چاپ