هوش مصنوعی Gemini در انتخابات هند دخالت نخواهد کرد!

هوش مصنوعی Gemini گوگل با انتشار بیانیه رسمی اعلام کرد که در انتخابات هند شرکت نخواهد کرد.

هوش مصنوعی Gemini گوگل

گوگل با انتشار یک پست جدید در وبلاگ خود نوست:"چت بات Gemini به سئوالات کاربران در مورد انتخابات بعدی هند پاسخ نخواهد داد. به دلیل حساسیت های زیاد در مورد چنین موضوع مهمی، ما تصمیم به اعمال محدودیت هایی در چت بات Gemini گرفتیم. این محدودیت ها شبیه به همان محدودیت هایی است که ما از دسامبر گذشته برای انتخابات ایالات متحده و اتحادیه اروپا انجام دادیم."

یکی از مدیران روابط عمومی گوگل نوشت:"همانطور که در دسامبر گذشته اعلام کردیم، ما از حالا خود را برای انتخابات 2024 در سراسر جهان آماده کردیم. طبق سیاست های جدید و با توجه به حساسیت های زیاد این موضوع، تمام موضوعات مربوط به انتخابات در Gemini محدود خواهد شد.»

این نرده بان های محافظ در حال حاضر در ایالات متحده مستقر شدند. به عنوان نمونه وقتی من در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از چت بات گوگل پرسیدم:" چه کسی در انتخابات سال 2024 آمریکا برنده می شود؟" . هوش مولد در پاسخ گفت:" پیش‌بینی برنده انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا در حال حاضر دشوار است." علاوه بر رقابت مجدد میان بایدن و ترامپ در ایالات متحده، 64 کشور دیگر جهان هم امسال شاهد برگزاری انتخابات ملی خواهند بود.

اگر همین سئوال ها را از ChatGPT شرکت OpenAI بپرسید، در پاسخ به شما لیستی از عوامل دخیل در نتایج انتخابات ارائه خواهد داد. OpenAI در مورد برنامه های خود برای انتخابات آمریکا در ماه ژانویه گفت:"سیاست ما بیشتر جلوگیری از انتشار محتوای نادرست است تا عدم ارائه آن!"

هوش مصنوعی Gemini تصاویر جعلی

رویکرد اصلی که آنها اجرا کردند، اعمال محدودیت های بیشتر در ربات چت DALL-E3 است. این ربات می تواند طبق دستورات کاربر تصویر تولید کند. علاوه براین، مسدود کردن برنامه هایی است که مردم را از رای دادن منصرف می کنند. به موازات آن از ساخت ربات های چتی که خود را جای شخصیت های کاندید قرار می دهند هم جلوگیری می کنند.

البته مشخص است که چرا گوگل احتیاط بیشتری در مورد موضوع انتخابات می کند. ماه گذشته کاربران رسانه های اجتماعی نمونه هایی از پاسخ های چت بات گوگل منتشر کردند در آن ربات فیلترهای مختلفی را برای "تصاویر تاریخی" اعمال کرده است. به عنوان نمونه: تصاویر نازی ها و بنیانگذاران آمریکا را به عنوان افراد رنگین پوست نشان داد. این تصاویر برای شرکت دردسر ساز شد. گوگل برای فروکش کردن این سر و صداها، قابلیت تولید تصویر را در Gemini به صورت موقت غیرفعال کرد تا بتواند مشکلات موجود در آن را حل کند. چت بات در حال حاضر به درخواست های مربوط به تصاویر افراد این پاسخ را می دهد: «متأسفم، من نتوانستم تصاویری که شما درخواست کرده‌اید ایجاد کنم».


چاپ