نحوه استفاده از هوش مصنوعی Google Gemini

آگوست سال گذشته گوگل مجموعه ابزارهای هوش مصنوعی Google Duet را با برنامه های تحت وب Workspace نظیر Gmail، Drive، Slides، Docs و ... ادغام کرد.

هوش مصنوعیGemini رونمایی

چند ماه از انتشار این ابزار نگذشت که گوگل تصمیم گرفت در دسامبر همان سال مدل زبان بزرگ بارد را به Gemini ارتقا دهد. بعد از آن ابزار Duet با Bard به یک محصول واحد تبدیل شد و همه ابزارهای هوش مصنوعی تحت یک نام واحد Gemini عرضه گردید. چت بات Gemini در واقع به عنوان رقیب اصلی ChatGPT شناخته می شود. این چت بات می تواند محتوای متنی، صوتی یا تصویری تولید کند و به سئوالات کاربران خود پاسخ دهد درست مانند کاری که چت بات openAI انجام می دهد.

هوش مصنوعیGemini پیغام ارتقا

گوگل در بازاریابی خود بیشتر روی قابلیت های چندگانه این چت بات تمرکز دارد. این هوش مولد در چند نسخه زبان بزرگ (LLM) با کارایی های مختلف عرضه می شود که عبارتند از: Gemini Nano، Gemini Pro، Gemini Ultra و Gemini Advanced. سازنده آن آرزوهای بزرگی برای محصول نهایی دارد. سازندگان جمینی می خواهند این ابزار را به عنوان هوش مولد پیش فرض در برنامه های مختلف تبدیل کنند. در حال حاضر، کاربران گوگل می توانند به نسخه مقدماتی آن به صورت رایگان دسترسی داشته باشند. فقط تنها کاری که باید انجام بدهیم، وارد حساب کاربری خود در گوگل بشویم یا در غیر اینصورت برای ساخت حساب کاربری ثبت نام کنیم. برای آشنایی با نحوه کار با Google Gemini و اینکه کدام نسخه از Gemini می تواند برای شما مناسب تر باشد، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

نحوه ثبت نام در Google Gemini

اگر قصد استفاده از نسخه رایگان هوش مصنوعی Google Gemini را دارید، ثبت نام آن کار خیلی راحتی است. بیشتر افراد در حال حاضر یک ایمیل و حداقل یک حساب کاربری در گوگل دارند. آنها می توانند به راحتی از همان ایمیل برای دسترسی به Gemini استفاده کنند. اما اگر ایمیل یا حساب کاربری ندارید، قبل از انجام مراحل بعدی اول در گوگل ثبت نام کنید.

هوش مصنوعی Gemini

پس از به‌روزرسانی، احتمال دارد چند پیغام نوتیفیکیشن نمایش داده شود که می توانید آنها را مطالعه و در صورت تمایل تایید کنید. بعد از این مراحل با نمایش یک پیغام تغییر نام Google Bard به Google Gemini به شما اطلاع داده می شود. حالا یک صفحه ای شبیه به تنظیمات معمولی چت بات ظاهر می شود. ابتدای آن یک توضیحات با نام شما، چند پشنهاد و یک کادر متن در پایین صفحه قرار دارد. اگر علاقه دارید نسخه رایگان را به نسخه پولی ارتقا دهید، باید برای انجام این کار به قسمت Gemini Advanced مراجعه کنید. گوشه بالا سمت چپ یک نماد سه خطی می بینید که به شما کمک می کند صفحه اصلی چت را گسترش دهید. گزینه های دیگری مثل برگه چت جدید، درخواست های قبلی، راهنما، گزینه های فعالیت، تنظیمات و ارتقا به حساب Gemini Advanced وجود دارد. اگر این علامت سه خطی را دوباره کلیک کنید منوی فهرست بسته می شود. بالای گوشه سمت راست هم علامت حساب کاری گوگل را می توانید مشاهده کنید. اگر آن را انتخاب کنید جزئیات حساب شما و حساب های دیگر نمایش داده می شود.

Google Gemini مانند خیلی از چت بات های هوش مصنوعی دیگر، با دریافت دستورات از کاربر شروع می کند. آنها طبق این دستورات می‌تواند انواع مختلف متن را پردازش و تولید کند. Google به عنوان نمونه درخواست‌های احتمالی مربوط به موضوعات داغ روز نمایش می دهد. Gemini می تواند در حل مسائل ریاضی، ترجمه متون، تولید کدهای برنامه نویسی و ویرایش آنها کاربرد داشته باشد. فقط کافی است دستورات خود را با یکی از این کلمات مهم مانند «نوشتن»، «حل»، «خلاصه کردن»، «ایجاد»، «ایجاد» یا «به من کمک کنید» شروع کنید. با این کار هوش مصنوعی دقیق تر می تواند دستورات را دنبال کند و بهترین پاسخ را به سئوالات شما بدهد.

هوش مصنوعی Gemini klki smhg

به عنوان نمونه: ما از چت بات سئوال کردیم" نظریه نسبیت عام را به زبان ساده و روان برای منو توضیح بده". همانطور که می بینید Gemini یک پاسخ مفصل و در عین حال کوتاه در مورد نظریه نسبیت به ما ارائه داد. پاسخ ها به سه روش توضیح داده شد تا کاربر نزدیک ترین آنها را انتخاب کند. پایین توضیحات یک گزینه اصلاح متن وجود دارد که می توانید با کمک آن، متن را معمولی یا حرفه ای تر ویرایش کنید. البته همین کار را می شود با فرمان های دستی انجام داد.

هوش مصنوعیGemini برنامه نویسی

همانطور که در بالا اشاره کردیم، در زمینه برنامه نویسی هم می توان از چت بات گوگل کمک گرفت. به عنوان نمونه: ما از هوش مصنوعی سئوال کردیم "پرکاربردترین دستورات CSS کدام است؟". چت بات در پاسخ لیست کاملی از کدهای CSS به همراه توضیحاتی در مورد نحوه عملکرد آنها نمایش داد.

هوش مصنوعی Gemini تولید تصویر

یکی از جذاب ترین بخش هایی که مردم علاقه دارند امتحان کنند، ساخت تصاویر با هوش مصنوعی است. نسخه رایگان Google Gemini برخلاف چت بات های دیگر می تواند این کار را به راحتی انجام دهد. بهتر است ابتدای دستور از کلماتی مانند «ایجاد» استفاده کنید تا چت بات بداند که باید چیزی را خلق کند پس نباید به دنبال چیزی در وب بگردد. دقت کنید در دستور اشتباه تایپی نداشته باشید. ما به عنوان نمونه به چت بات دستور دادیم «تصویری از خودروهای نسل آینده حین رانندگی در یک جاده کوهستانی قدیمی احاطه شده در طبیعت» را به ما نمایش دهد. تصاویر ساخته شده را می توانید ببیند. پیشنهاد می کنم همین کار را با چت بات Copilot مایکروسافت را انجام دهید. تصاویر هر دو چت بات را با هم مقایسه کنید. کدام نقاشی به واقعیت نزدیک تر هستند؟!


چاپ