ChatGPT نسبت به دانشجویان دانشگاه ها عملکرد بهتری دارد!

یک مطالعه جدید نشان داد چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی ChatGPT توانست در آزمون های دانشگاه نسبت به دانشجویان عملکرد بهتری داشته باشد.

chatGPT هوش مصنوعی

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از ساینس دیلی؛ نتایج یک مطالعه جدید که به تازگی در مجله Scientific Reports منتشر شده است نشان می دهد عملکرد ChatGPT در پاسخ به سئوالات امتحانی رشته های مانند علوم کامپیوتر، علوم سیاسی، فنی-مهندسی و روان‌شناسی می تواند هم سطح یا حتی بهتر از دانشجویان باشد. در این مطالعه، به صورت تقریبی حدود 75 درصد از دانشجویان تمایل داشتند از ChatGPT در انجام تکالیف خود کمک بگیرند. اما اساتید آنها معتقدند استفاده از چت بات در واقع نوعی سرقت ادبی محسوب می شود.

محققان برای بررسی نحوه عملکرد ChatGPT در زمان امتحانات دانشگاهی نسبت به دانشجویان، از طلال رهوان و یاسر زکی اعضای هیئت علمی دانشگاه نیویورک-ابوظبی درخواست کردند سه برگه امتحانی 10 سئوالی را که برای دانشجویان خود طراحی کرده اند، در اختیار آنها قرار دهند.


آنها در گام بعدی از چت بات خواستند به تمام سئوالات پاسخ دهد. سپس نتایج آن را در کنار پاسخ نامه سه دانشجوی دیگر قرار دارند. پاسخ های هوش مصنوعی توانست در 9 دوره از 23 دوره، نمره مشابه دانشجویان یا بالاتر از آنها را دریافت کند. تنها در درس هایی مانند ریاضیات و اقتصاد دانشجویان توانستند نمره بالاتری از چت بات هوش مصنوعی کسب کنند. عملکرد هوش مصنوعی در درس "مقدمه ای بر سیاست عمومی" خیلی بهتر از دانشجویان بود. میانگین نمره چت بات 9.56 بود که در مقایسه با 4.39 دانشجویان عددی خارق العاده است.

محققان در ادامه تحقیقات خود از 1601 دانشجو و استاد دانشگاه کشورهایی مانند برزیل، هند، ژاپن، ایالات متحده و بریتانیا پرسیدند: " آیا ChatGPT می‌تواند برای کمک در انجام تکالیف دانشگاهی مورد استفاده قرار بگیرد؟ " 74% از دانشجویان موافق استفاده از فناوری جدید بودند و 70% از اساتید دانشگاه های مختلف هم معتقد بودند این کار به منزله سرقت ادبی است.
در آخر، محققان ابزارهای تشخیص متن تولید شده توسط هوش مصنوعی مانند GPTZero و ابزار طبقه بندی مبتنی بر AI را مورد آزمایش قرار دادند. آنها متوجه شدند پاسخ های ChatGPT به ترتیب در 32 درصد و 49 درصد از موارد اشتباه طبقه بندی شده بود. این یافته ها می تواند به سیاستگذاران کمک کند خط مشی مناسبی را برای نحوه استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در محیط های آموزشی تعیین کنند.


چاپ