مترجم هوشمند M4T با قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی!

متا از هوش مصنوعی مترجم جدید M4T با قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی رونمایی کرد.

تزجمه آنلاین متا

طبق گزارش گروه علم و فناوری های فن تک و به نقل از وب سایت رسمی متا؛ این شرکت موفق شد هوش مصنوعی مترجم جدیدی به نام M4T با قابلیت پشتیبانی از 100 زبان زنده دنیا از جمله زبان فارسی بسازد. M4T این توانایی را دارد که دستورات را به 100 زبان زنده دنیا از ورودی دریافت کند و به 35 زبان خروجی ترجمه کند. این فناوری براساس مدل SeamlessM4T ساخته شده است.

Meta با انتشار این خبر در وب سایت رسمی خود گفت:"نام SeamlessM4T از Massively Multilingual and Multimodal Machine Translation (ترجمه ماشینی چند زبانه و چندوجهی)گرفته شده است. این هوش مصنوعی از طریق تبدیل گفتار به متن و متن به گفتار می تواند زبان های ورودی را تشخیص دهد و به یک زبان دیگر در خروجی تبدیل کند."
قابلیت های مترجم هوشمندتیم تحقیقاتی متا در این اطلاعیه گفت:« زمانی که SeamlessM4T می تواند زبان های در حال انقراض را به خوبی ترجمه کند پس، تصور کنید عملکرد آن در ترجمه زبان های رایجی مانند انگلیسی، اسپانیایی و آلمانی چگونه خواهد بود؟!

کاربران در حال حاضر می توانند به نسخه رایگان دمو M4T دسترسی داشته باشند. در مرحله اول هوش مصنوعی از شما می خواهد یک صدا از خود ضبط کنید تا بتواند آن را به حداکثر 3 زبان از جمله فارسی ترجمه کند. البته هنوز قابلیت تبدیل جمله های انگلیسی به فارسی از طریق مدل SeamlessM4T دقیق نیست. با این حال، از نظر متا این فناوری یک پیشرفت بزرگ محسوب می شود. در واقع، شما با این فناوری می توانید ترجمه متن های طولانی را در یک لحظه انجام دهید. درست برخلاف مدل های دیگر که این کار را در چند مرحله انجام می دهند.

از قابلیت های جالب مدل جدید متا، توانایی آن در تشخیص زبان های مختلف است. به عنوان مثال وقتی کاربر یک جمله را به چند زبان مختلف صحبت می کند، SeamlessM4T می توانند در لحظه همه آنها را تشخیص دهد. علاوه براین، مدل M4T در مراحل تست 37 و 48 درصد نسبت به مدل های قبلی در بخش تشخیص نویزهای پس زمینه صدا و تغییرات آن بهتر عمل کرده است. Meta به نظر می رسد می خواهد این مدل را نیز مانند مدل های قبلی ترجمه( Llama2) به صورت منبع باز عرضه کند. مزیتی که این کار دارد این است که شرکت بدون پرداخت هزینه ای می تواند ایرادات هوش مصنوعی مترجم را برطرف کند و یک نسخه کامل تری از آن را در آینده منتشر کند.


چاپ