درآمد میلیون دلاری توسعه دهندگان iOS از یک باگ نرم افزاری!

یک باگ نرم افزاری در سیستم عامل iOS باعث درآمد میلیون دلاری توسعه دهندگان اپل شد.

اپ استور درآمد توسعه دهندگان

یک باگ نرم افزاری در اپ استور اپل باعث شد درآمد توسعه دهندگان iOS را به صورت غیر واقعی افزایش یابد. هنوز علت اصلی رخ دادن این اتفاق مشخص نیست اما، اپل با انتشار بیانیه رسمی اعلام کرد که در حال بررسی این موضوع است. تیم پشتیبانی اپل هم سعی دارند تا هر چه سریع تر با ارائه یک بروز رسانی باگ نرم افزاری را از بین ببرند. علاوه براین، به توسعه دهندگان اطلاع داده شد تا برطرف شدن مشکل، از ابزارهای دقیق تری مانند App Store Connect برای بررسی میزان درآمد خود استفاده کنند.

باگ نرم افزاری جدید یکی از باگ هایی است که توسعه دهندگان در پلتفرم هایی مانند اپ استور یا گوگل پلی با آن مواجه هستند. اپل از توسعه دهندگان برنامه در پلتفرم اپ استور درآمد هنگفتی کسب می کند. آنها برای انتشار برنامه در این پلتفرم باید به شرکت کوپرتینویی کارمزد پرداخت کنند. در چند ماه اخیر اپل به بهانه پیروی از قانون دیجیتال اتحادیه اروپا کارمزد خود را افزایش داد. این افزایش با اعتراض توسعه دهندگان مواجه شد. Apple ای هزینه را بابت ارائه ابزارهای دقیق و قابل اعتماد از توسعه دهندگان دریافت می کند. وقوع باگ های این چنینی می تواند باعث سردرگمی آنها شود. به همین علت لازم است ابزارهای مختلفی برای بررسی دقیق تر درآمد حاصل از برنامه ها در دسترس شرکت های برنامه نویسی قرار بگیرد.

بعضی از توسعه دهندگان اپ استور، کارت هایی به نام کارت شانس یا Community Chest از اپل دریافت کردند که روی انها این عبارت نوشته بود:"باگ اپ استور به نفع شما شد. شما 1.5 میلیون دلار دیافت می کنید." به هر حال وزارت دادگستری آمریکا اپل را به انحصارطلبی متهم کرده است. اما اتفاقی که افتاد در واقع به علت یک باگ در برنامه‌ی App Store Connectبود که هفته گذشته باعث شد درآمد تعدادی از توسعه دهندگان اپ استور بیشتر از یک میلیون دلار نمایش دهد.

اپ استور درآمد باگ نرم افزاری

App Store Connect، سرویس است که به توسعه دهندگان برنامه امکان می دهد تا گزارش های فروش تحلیل‌های برنامه و حتی دعوت از کاربران برای تست برنامه‌هایشان از طریق TestFlight را مشاهده کنند.
بر اساس گزارش‌های AppleInsider، توسعه‌دهندگان در شبکه‌های اجتماعی با انتشار پستی اعلام کرده‌اند که داده‌های مربوط به فروش و درآمد در «اتصال اپ استور» دقیق نیست و در نمایه‌ی ۲۴ ساعته، می‌توان نوسانات زیادی را در عرض چند ساعت مشاهده کرد.

این موضوع نگرانی‌هایی را برای توسعه‌دهندگان ایجاد کرد زیرا، آنها برای تصمیم‌گیری‌های تجاری خود به داده‌های دقیق درآمد و فروش وابسته هستند. برخی از توسعه‌دهندگان گفتند که درآمد آنها در عرض چند ساعت به چندین میلیون دلار افزایش یافت، در حالی که واقعیت چیزی دیگری را نشان می داد. خلاصه اینکه، اتصال اپ‌استور به توسعه‌دهندگان نشان داد که آن‌ها درآمد بسیار بیشتری نسبت به حالت عادی بدست آوردند که در بعضی موارد به ۲ تا ۱۰.۵ میلیون دلار می رسید. رقم دوم همان چیزی بود که توسعه‌دهنده ای به نام Jeff Johnson را سوپرایز کرد. او با مشاهده این رقم با انتشار پستی در پلتفرم Mastodon نوشت: «بهترین روز زندگی من». توسعه‌دهندگانی که تحت تأثیر این باگ قرار گرفته‌اند، درآمد خود را ۹۹۹ درصد بیشتر از آنچه که باید باشد دیده‌اند.

توسعه‌دهنده‌ی دیگری به نام جیمز تامسون هم طبق اطلاعات «اتصال اپ استور» ۳.۸۸ میلیون دلار درآمد داشت، با این حال به نظر می‌رسد اپل متوجه مشکل به وجود آمده شد. در بالای صفحه‌ی « App Store Connect» تامسون، پیامی به این مضمون نمایش داده می‌شود: «مشکلی در قسمت اطلاعات فروش و درآمد در نمایه‌ی ۲۴ ساعته از ۱۰ آوریل ۲۰۲۴، ساعت ۱۰ شب به وقت جهانی رخ داده است. ما در حال حاضر مشغول رفع این مشکل هستیم.»

این باگ می‌تواند باعث شود توسعه‌دهندگان بابت تبلیغات هزینه بیشتری را صرف کنند. توسعه‌دهندگان اپ استور می‌توانند تنظیماتی انجام دهند تا هزینه‌های تبلیغات‌شان به صورت خودکار بر اساس درآمد ساعتی که دریافت می‌کنند، تنظیم شود. زمانی که این ارقام به دلیل باگ و خطا به صورت غیرطبیعی بالا می‌رود، به خصوص با افزایش ۹۹۹ درصدی و رسیدن به رقم میلیون‌ها دلار، ممکن است برخی توسعه‌دهندگان متحمل هزینه‌های تبلیغاتی بیشتری به شکل خودکار بابت تبلیغ برنامه‌هایشان شوند.


چاپ