رونمایی سامسونگ از فناوری صوتی IAMF تا اواخر سال 2024

سامسونگ قصد دارد تا آخر سال 2024 فناوری صوتی IAMF را آماده عرضه کند.

سامسونگ

فناوری صوتی سه بعدی IAMF سامسونگ می تواند به رقیب جدی برای فناوری Dolby Atmos تبدیل شود. سامسونگ این فناوری را با کمک هوش مصنوعی توسعه داده است. غول کره ای در ماه های اخیر اعلام کرد که با همکاری گوگل مشغول توسعه فناوری صوتی فضایی سه بعدی است که بتواند با سیستم دالبی اتموس رقابت کند. این شرکت می خواهد تا اواخر امسال از فناوری جدید در تمامی محصولات خود استفاده کند.

مدیران سامسونگ در جریان برگزاری نمایشگاه فناوری CES 2024 در مورد فناوری صوتی IAMF صحبت کردند. به گفته آنها این فناوری به احتمال زیاد تا اواخر امسال به فاز عملیاتی می رسد. صاحبان آن قصد دارند در کانال رسمی یوتیوب خود محتواهایی با قابلیت پشتیبانی از IAMF منتشر کنند.

فناوری صوتیIAMF

فناوری IAMF برخلاف رقیب خود() نیازی به خرید تجهیزات جدید ندارد. بنابراین، تلویزیون های هوشمند و سیستم های صوتی نسل های قدیمی تر با دریافت یک بروزرسانی می توانند با این فرمت کار کنند. البته هنوز شرکت سازنده فهرست دستگاه هایی را که می توانند از این فرمت پشتیبانی کنند را منتشر نکرد. اما به احتمال زیاد سیستم های صوتی و تلویزیون های سامسونگ که تجهیزات مورد نیاز برای پخش صدای سه بعدی را دارند، می توانند خود را با IAMF سازگار کنند.

کارشناسان فناوری معتقدند نسخه دسکتاپ یوتیوب نمی تواند از این فناوری استفاده کند. به خاطر این که از بین مرورگرها فقط گوگل کروم است که از خروجی استریو پشتیبانی می کند. بنابراین نسخه موبایل و تلویزیون این برنامه قادر به پشتیبانی از IAMF خواهد بود. مهم ترین تفاوت IAMF نسبت به سیستم Dolby Atmos عدم پرداخت هزینه و متن باز بودن آن است. به جز این مورد، بقیه خصوصیت های پخش سه بعدی فضایی صدا مانند پخش صدای افقی یا افقی Dolby Atmos در مدل کره ای هم وجود دارد. IAMF با کمک هوش مصنوعی منبع اصلی صدا را در صحنه فیلم تشخیص می دهد و عناصر صوتی مثل گفتگوی بازیگران در فیلم ها و بازی ها برجسته تر نشان دهد.


چاپ