رونمایی LG از اولین تلویزیون OLED شفاف بی سیم جهان در CES 2024!

شرکت LG از اولین صفحه نمایش OLED شفاف بی سیم جهان در نمایشگاه CES 2024 رونمایی کرد.

تلویزیون 77 اینچی ال جی

یکی از محصولات جذاب در نمایشگاه فناوری CES 2024 بخش لوازم خانگی است. بین تمامی محصولات مربوط به این حوزه، رقابت در بخش تلویزیون هوشمند همیشه داغ بوده و همیشه پیروز این رقابت، مصرف کننده است. چرا؟! به علت این که آنها می توانند تلویزیون های سایز بزرگ را که در گذشته گران بودند با قیمت ارزان تری خریداری کنند. بنابراین، شرکت های سازنده بیشتر روی فناوری تمرکز می کنند تا اندازه تلویزیون. LG با آگاهی از این موضوع تصمیم دارد از رقیب خود یعنی سامسونگ پیشی بگیرد. در همین راستا این شرکت از اولین تلویزیون OLED شفاف و بی سیم جهان با نام Signature OLED TV در نمایشگاه CES 2024 رونمایی کرد.

ال‌جی با معرفی اولین تلویزیون OLED شفاف خود در سال جدید نشان داد که پیشرفت های قابل توجهی در بخش فناوری‌های تصویربرداری داشته است. این فناوری حتی می تواند از صنعت گوشی های هوشمند هم سبقت بگیرد. دهه های گذشته بازار تلویزیون بر روی ساخت انواع پنل‌ها و وضوح تصویر متمرکز بود. اما نوآوری‌هایی مانند تلویزیون‌های شفاف این جریان را تغییر می دهند. شرکت شیائومی اولین قدم را در این زمینه برداشت و تلویزیون شفاف MI TV Lux را در سال 2022 معرفی کرد. با این حال، ال‌جی با معرفی تلویزیون OLED شفاف خود که در CES 2024 به نمایش گذاشت، به نظر می‌رسد که در این رقابت پیشتاز خواهد بود.

تلویزیون OLED شفاف ال‌جی از یک پنل OLED شفاف ساخته شد که می‌تواند تا 40 درصد نور را از خود عبور دهد. بنابراین تصاویری که روی تلویزیون نمایش داده می‌شوند، می‌توانند با محیط اطراف ادغام شوند. این کار می‌تواند برای کاربردهای مختلفی مانند نمایشگرهای تبلیغاتی، ویترین‌های فروشگاه و حتی تلویزیون‌های دیواری مفید باشد. ال‌جی هنوز قیمت نهایی یا تاریخ عرضه تلویزیون OLED شفاف خود را مشخص نکرد. اما مثل روز روشن است که فناوری جدید به مرور زمان می تواند نحوه استفاده ما از تلویزیون‌ها را متحول کند.

تلویزیون OLED Signature LG یک صفحه نمایش 77 اینچی با وضوح تصویر 4K دارد که به ما یک دید کلی از تلویزیون های نسل آینده را ارائه می‌دهد. این تلویزیون برای کسانی طراحی شده است که به زیبایی اهمیت زیادی می‌دهند. عملکرد بی‌سیم آن و جعبه اتصال صفر، می تواند مصرف کنندگان را از شر کابل های مرسوم خلاص کند. علاوه بر تمامی این موارد، وجود پردازنده جدید Alpha 11 با قابلیت هوش مصنوعی در آن، کیفیت تصویر را به طرز قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

LG در حال حاضر 12.2 درصد از سهم بازار جهانی تلویزیون های هوشمند را در اختیار دارد و بعد از سامسونگ با سهم 33.3 درصد در جایگاه دوم قرار می گیرد. علیرغم این که مقام دوم جهان هم یک دستاورد بزرگ به حساب می آید اما غول کره ای قصد دارد فاصله خود را با بزرگترین رقیبش کمتر کند و در نهایت از آن پیشی بگیرد. برای رسیدن به این هدف، نوآوری حرف اول را می زند. شاید امروزه تلویزیون های شفاف OLED یک کالای مصرفی لوکس به حساب بیاید اما، در آینده می تواند به بخشی از جریان اصلی تبدیل شود. چه کسی می‌داند، شاید روزی آنها جایگزین ویندوز شوند!


چاپ