اولین صفحه نمایش MicroLED جهان در نمایشگاه CES 2024!

سامسونگ از اولین صفحه نمایش شفاف MicroLED در نمایشگاه فناوری CES 2024 رونمایی کرد.

CES2024 نمایشگر سامسونگ

نمایشگاه فناوری CES هر سال در لاس وگاس ایالات متحده برگزار می شود. بزرگترین غول های فناوری جهان در این نمایشگاه از جدیدترین تکنولوژی های حال حاضر پرده برداری می کنند. به همین علت، این نمایشگاه هر سال شگفتی ساز می شود. امسال در حاشیه رویداد افتتاحیه CES2024 شرکت سامسونگ از اولین صفحه نمایش شفاف MicroLED جهان رونمایی کرد. این نمایشگرها در سه سایز و طراحی های مختلف عرضه شدند. دو مدل از آنها شیشه های رنگی بودند که اشیاء پشت پنل در آن ها دیده نمی شدند. اما مدل سومی در واقع فقط شیشه های معمولی شفاف بودند. همه این پنل ها بدون قاب طراحی شده اند.

CES2024 نمایشگر سامسونگ میکرو

تصاویر نمایش داده شده بیشتر به تصاویر هولوگرام شباهت دارد که در هوا شناور است. این ویژگی به دلیل وضوح و شفافیت باورنکردنی این نمایشگرهاست. تمام این نمایشگرها مستقل هستند و فقط حدود یک سانتی متر ضخامت دارند. این قابلیت به بیننده بیشتر حس شناور بودن تصاویر را می دهد. صفحه نمایش های MicroLED از دیود های نوری کوچک (LED) برای تولید نور استفاده می کنند. بنابراین در این نمایشگرها هر پیکسل توسط یک LED جداگانه کنترل می شود. این ویژگی به هر پیکسل اجازه می دهد تا بتواند نور خود را تولید کند و رنگ مشکی کامل را نمایش دهد. ویژگی که صفحه نمایش های LED فاقد آن هستند.

به گفته یکی از نمایندگان سامسونگ، از آنجایی که نمایشگرهای شفاف MicroLED در مقایسه با پنل های OLED روشنایی بیشتری دارند، کمتر تحت تاثیر نور محیط قرار می گیرند. اما این نمایشگرها یک عیب بزرگ دارند: قیمت بالا! نمایشگرهای MicroLED غیرشفاف سامسونگ با ابعاد 110 اینچی در حال حاضر قیمتی معادل 150000 دلار دارند، پس زمان زیادی طول می‌کشد تا این نمایشگرهای جدید با قیمت ارزان تری به دست مصرف کننده برسد. البته سامسونگ هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت یا زمان عرضه نهایی نمایشگرهای جدید منتشر نکرد.


چاپ