سامسونگ Odyssey OLED: نسل جدید مانیتورهای گیمینگ

شرکت سامسونگ قبل از برگزاری نمایشگاه فناوری CES2024 از سه مانیتور گیمینگ(Odyssey OLED) با قابلیت ضد تابش نور رونمایی کرد.

سامسونگ مانیتور گیمینگ 2024

مانیتورهای گیمینگ نسل جدید سامسونگ مجهز به فناوری AMD FreeSync Premium Pro و گواهی VESA DisplayHDR True Black 400 هستند. فناوری AMD FreeSync Premium Pro در واقع یک فناوری همگام سازی انطباقی است که توسط شرکت AMD توسعه یافت. این فناوری به کاهش پارگی تصویر و تأخیر ورودی هنگام بازی کمک می کند. FreeSync Premium Pro از حداقل نرخ تازه سازی 120 هرتز، جبران فریم پایین (LFC) و HDR پشتیبانی می کند. LFC به مانیتور اجازه می دهد تا فریم ها را چندین بار در هر ثانیه نمایش دهد تا نرخ فریم بازی در محدوده نرخ تازه سازی مانیتور باقی بماند.

گواهی VESA DisplayHDR True Black 400 نشان دهنده چه امکاناتی در مانیتورهای جدید است؟ VESA DisplayHDR TrueBlack 400 یک استاندارد نمایشگر HDR است که توسط بنیاد نمایشگر الکترونیکی (VESA) توسعه یافت. این استاندارد برای نمایشگرهایی طراحی شده است که کنتراست بالا و سیاهی عمیق دارند. شرکت سامسونگ به تازگی مشخصات سه مانیتور گیمینگ نسل بعدی سری Odyssey را قبل از برگزاری نمایشگاه CES 2024منتشر کرد. هر سه مدل این مانیتورها دارای قابلیت ضد تابش نور است. قابلیت ضد تابش نور ویژگی است که به کاهش تابش نور از صفحه نمایش مانیتور کمک می کند. این کار می تواند به کاهش خستگی چشم و بهبود دید در محیط های روشن کمک کند.

مانیتور گیمینگ Odyssey OLED G95SD

سامسونگ مانیتور گیمینگ 49 اینچی

این مانیتور فوق عریض خمیده 49 اینچی، با وضوح DQHD (5120x1440)، زمان پاسخگویی 0.3 میلی ثانیه، نرخ تازه سازی 240 هرتز و نسبت تصویر 32:9 تجربه‌ای بی‌نظیر از بازی‌های ویدئویی را برای کاربران فراهم می‌کند.
علاوه بر این، این مانیتور به پلتفرم تلویزیون هوشمند سامسونگ و هاب بازی مبتنی بر فضای ابر این شرکت دسترسی دارد که به کاربران امکان می‌دهد علاوه بر بازی‌های رایانه‌ای، از محتوای متنوعی مانند فیلم، سریال و برنامه‌های تلویزیونی نیز لذت ببرند.

مانیتور Odyssey OLED G95SD از لحاظ طراحی بسیار زیبا و چشم‌نواز است. این مانیتور با فرم باریک و اندازه کوچکتر از کشتی ماموت اودیسه، به راحتی در هر فضایی جای می‌گیرد. در مجموع، سامسونگ Odyssey OLED G95SD یک مانیتور گیمینگ با امکانات خارق‌العاده است که تجربه‌ای بی‌نظیر از بازی‌های ویدئویی را برای کاربران فراهم می‌کند.

مانیتور گیمینگ Odyssey OLED G80SD

سامسونگ مانیتور گیمینگ 32 اینچی

مانتیور بعدی، Odyssey G80SD است که اولین مانیتور گیمینگ 32 اینچی از نوع OLED است که سامسونگ تولید کرده است. این مانیتور 32 اینچی تخت، با رزولوشن 4K UHD (3840x2160) و نسبت تصویر 16:9، زمان پاسخگویی 0.03 میلی‌ثانیه، نرخ تازه‌سازی سریع 240 هرتز، حداکثر روشنایی 450 نیت تصاویری با کیفیت بالا را به نمایش می گذارد. این مانیتور با فناوری CoreLighting، امکان نورپردازی خاصی را به کاربر می دهد و از این طریق تجربه بازی را برای آنها جذاب‌تر می کند. در مجموع، سامسونگ Odyssey G80SD یک مانیتور گیمینگ فوق‌العاده با کیفیت OLED است که تجربه‌ای بی‌نظیر از بازی‌های ویدئویی را برای کاربران فراهم می‌کند.

مانیتور گیمینگ Odyssey G80SD

سامسنوگ مانیتور گیمینگ27 اینچی

مانیتورهای کوچک 27 اینچی G80SD سامسونگ تجربه‌ای روان و هیجان‌انگیز از بازی‌های ویدئویی را با کیفیت OLED برای کاربران فراهم می‌کند . این مانیتور 27 اینچی، با نرخ تازه سازی 360 هرتز و وضوح QHD (2560x1440) وضوح تصویر بالایی دارد. مانیتور گیمینگ از فناوری CoreLighting سامسونگ پشتیبانی می‌کند که امکان ایجاد نورپردازی های خاص را در محیط کاربر فراهم می کند. این فناوری می‌تواند تجربه بازی را جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر کند.
مانیتور Odyssey G60SD قاب باریک و فلزی دارند که زیبایی و استحکام را در کنار هم به نمایش می گذارد. صفحه نمایش این مانیتور را می‌توان برای راحتی تنظیم کرد.

سامسنوگ هنوز قیمت نهایی این مانیتورها را اعلام نکرد اما، به احتمال زیاد در نمایشگاه فناوری امسال لاس وگاس که هفته آینده برگزار می شود مشخص خواهد شد. شرکت کره ای مدل های فعلی مانیتورهای گیمینگ Odyssey را در نمایشگاه CES2023 رونمایی کرد. این مانیتورهای بازی تا اواسط سال گذشته آماده عرضه به بازار شدند.


چاپ