رونمایی LG از نمایشگرهای هوشمند مخصوص خودروهای آینده!

صفحه نمایش بزرگی که در قسمت داشبورد خودروهای آینده قرار می گیرند، تنها بخشی از این تغییرات جدید خواهد بود.

صفحه نمایش LG CES2024

صفحه نمایش در خودروهای نسل جدید به یکی از اجزای اصلی تبدیل شده است. راننده بیشتر کارهای خود را از طریق این نمایشگر داشبوردی انجام می دهد. از تبلت داشبورد عظیم تسلا گرفته تا سیستم‌های اطلاعات سرگرمی که در بسیاری از خودروهای برقی وجود دارند، با کمک صفحه نمایش می توانند اطلاعات، سرگرمی و تنظیمات کنترل خودرو را در اختیار ما قرار دهند.

شرکت کره ای LG در نمایشگاه فناوری CES 2024 از نوآوری های جدیدی در زمینه صفحه نمایش خودروها رونمایی خواهد کرد. LG Display به تازگی با انتشار کانسپتی از صفحه نمایش جدید خودرو به نام “smartphones on wheels” همه را شگفت زده کرده است. این طرح مفهومی شامل یک صفحه نمایش داشبورد با عرض کامل در جلو و دو صفحه نمایش تاشو در پشت می شود. صفحه نمایش ها کاربردهای زیادی دارد، به عنوان نمونه:

نقشه برداری: صفحه نمایش داشبورد می تواند برای ارائه نقشه های زنده و مسیریابی استفاده شود.
سرگرمی: صفحه نمایش های های پشتی می توانند برای پخش فیلم ها، تلویزیون و بازی ها استفاده شوند.
کنترل های خودرو: صفحه نمایش های جلو و عقب می توانند برای کنترل عملکردهای خودرو، مانند تنظیمات دما و هوا و سیستم صوتی استفاده شوند.

این طرح مفهومی به ما یک دید کلی از نمایشگرهای آینده در خودروهای خودران می دهد. با ارائه اطلاعات و عملکردهای بیشتر، صفحه نمایش ها می توانند به راننده کمک کنند تا سفری ایمن تر و راحت تر داشته باشد. یکی از ویژگی های مهم کلیدی آن، توانایی تشخیص انحراف راننده از جاده است. اگر راننده فقط چند ثانیه به جاده نگاه نکند، صفحه نمایش ها به طور خودکار روشن می شوند تا بتوانند توجه راننده را به خود جلب کنند.

اگر LG Display بتواند این طرح مفهومی را به فاز تولید برساند، می تواند صنعت خودرو را متحول کند. این فناوری می تواند امنیت خودروهای خودران را افزایش دهد و علاوه براین، تجربه سرگرمی در خودرو را برای سرنشینان آن بهبود ببخشد. تصور کنید این فناوری وقتی با مایکروسافت و هوش مصنوعی جدید تام تام در ماشین جفت شود، قادر است چه کارهایی را انجام دهد! هوش مصنوعی جدید تام تام، یک دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط شرکت هلندی "تام تام" توسعه یافته است. این هوش مصنوعی می تواند برای کنترل سیستم های اطلاعات سرگرمی خودرو، مسیریابی، و سایر عملکردهای خودرو استفاده شود. تام تام با استفاده از مدل زبانی بزرگ می تواند زبان طبیعی را درک و پردازش کند. این مدل زبانی بوسیله مجموعه بزرگی از داده های متنی و کدهای برنامه نویسی آموزش داده شده اند. به همین علت می تواند به دستورات و درخواست ها ی زیادی پاسخ دهد.

صفحه نمایش LG خودرو

با تمام این توضیحات، طبق ادعای مدیران شرکت LG Display ما در نمایشگاه CES امسال شاهد عرضه نمایشگرهای جدید خودرو در ابعاد مختلف خواهیم بود. صفحه نمایش بزرگ داشبوردی از مواد P-OLED ساخته شده است، که یک نوع OLED انعطاف‌پذیر است که می‌تواند به راحتی خم شود. این صفحه نمایش می‌تواند برای نمایش اطلاعات رانندگی، نقشه‌ها، و سرگرمی کاربرد دارد. نمایشگرهای پشتی ازنوع OLED نازک پیشرفته ساخته شده‌اند که نازک‌تر و سبک‌تر از OLED‌های فعلی هستند. این صفحه نمایش‌ها می‌توانند برای پخش فیلم‌ها، بازی‌ها، و سایر محتوای سرگرمی استفاده شوند.
صفحه نمایش‌های عقب همچنین از فناوری LTPS (سیلیکون پلی کریستالی با دمای پایین) برای نرخ تازه‌سازی پویا استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر، نمایشگرها نرخ تازه‌سازی خود را بر اساس محتوای صفحه نمایش تنظیم می کنند. این قابلیت به بهبود حرکت و تجربه کلی کاربر کمک زیادی می‌کند.


چاپ