ارتش انگلیس از فناوری گرمایشی جدید استفاده می کند!!

ارتش انگلیس قصد دارد به جای پمپ های حرارتی مرسوم از یک سیستم گرمایش الکتریکی جدید استفاده کند.

وزارت دفاع انگلیس

ارتش بریتانیا در پادگان های نظامی از یک سیستم گرمایشی الکتریکی جدید به عنوان سیستم تهویه مطبوع استفاده کند. در فاز اول قرار است سیستم های گرمایشی در تعدادی از پادگان های نظامی این کشور به صورت آزمایشی نصب و راه اندازی شوند.

بخاری‌های Cylo که هر کدام 5000 پوند (6360 دلار) قیمت دارند، نسبت به پمپ‌های حرارتی (ASHP) یا دیگ‌های گاز معمولی، گرمای بیشتری تولید کرده و در نهایت انرژی کمتری مصرف می‌کنند. این بخاری ها تحت پروژه Nixie توسط وزارت دفاع نصب خواهند شد. Nixie در حقیقت نام یک پروژه تحقیقاتی است که توسط وزارت دفاع انگلیس برای ارائه جایگزین های مناسب برای پمپ‌های حرارتی در پادگان‌های ارتش انجام شد. این پروژه از سال 2019 آغاز شده است و در سال 2022 به پایان رسید.

Nixie از نام یک نوع لامپ خلاء گرفته شد که در دهه‌های 1950 و 1960 از آن برای نمایش اعداد استفاده می‌شد. این لامپ‌ها به دلیل شباهتی که به زنبور داشتند، Nixie نامگذاری شده‌اند. بخاری‌های Cylo در ساختمان‌های قدیمی ارتش خیلی بهتر از پمپ های حرارتی ASHP‌ عمل می کنند. دولت پس از اینکه متوجه شد که ساختمان‌های داخلی آن برای پمپ های ASHP نامناسب نیست، این پروژه دو ساله را راه‌اندازی کرد. این تصمیم به دلایل مختلف گرفته شد. پمپ‌های حرارتی هوا-آب، که قرار بود جایگزینی ارزان و پایدارتر برای گرمایش با انرژی فسیلی باشند اما مشکلاتی در این مسیر وجود داشت. به عنوان نمونه:

• ساختمان‌ها باید به گونه‌ای ساخته می شدند که از ورود هوا از بیرون به داخل جلوگیری کنند. این کار برای جلوگیری از اتلاف انرژی ضروری بود اما، در ساختمان‌های قدیمی قابلیت اجرا نداشت.
• استراتژی‌های کنترل رطوبت برای جلوگیری از رشد کپک و قارچ در ساختمان‌ها ضروری است. انجام این کار راحت نیست زیرا، پمپ‌های حرارتی هوا-آبی می‌توانند باعث افزایش رطوبت در ساختمان شوند.
• سطوح عایق باید به اندازه ضخیم باشند تا بتوانند از اتلاف انرژی جلوگیری کنند. این امر می‌تواند هزینه‌بر باشد، به خصوص در ساختمان‌های قدیمی پادگان های نظامی.

وزارت دفاع انگلیس سیستم تهویه مطبوع خانه های سازمانی

با توجه به این مشکلات، وزارت دفاع تصمیم گرفت که از سیستم گرمایشی Remit Zero Cylo به جای پمپ‌های حرارتی هوا-آبی استفاده کند. سیستم گرمایشی Remit Zero Cylo انرژی کمتری مصرف می‌کند و نیازی به تغییرات زیادی در ساختمان ندارد.

Remit Zero می‌گوید که cylo® جایگزین مناسبی برای پمپ های حرارتی گازسوز یا نفت هستند. این سیستم های گرمایشی الکتریکی به راحتی نصب و نگهداری می‌شوند و می‌توانند با سیستم‌های گرمایش مرکزی موجود یکپارچه شوند.سیستم cylo از یک دیگ برای گرم کردن آب استفاده می کند. این آب گرم سپس از طریق یک سیستم لوله‌کشی به رادیاتورها یا سایر دستگاه‌های گرمایشی منتقل می‌شود.
cylo® با کمک فناوری جدید به نام "ذخیره‌سازی انرژی" می تواند در زمان‌های خارج از پیک مصرف برق، آب را گرم کند. این کار باعث می‌شود که cylo® مقرون‌به‌صرفه‌تر از سیستم‌های گرمایشی الکتریکی مرسوم عمل کند."

دیگ های بخار که به اندازه یک یخچال وجو دارند، بدون آلوده کردن هوا کارآمدتر و ارزان تر از مدل های مشابه موجود در بازار هستند. آنها بین مردم بریتانیا محبوبیت زیادی دارند. این بخاری ها در حال حاضر به صورت آزمایشی در چهار خانه سازمانی پادگان دوک گلاستر در سرنی جنوبی شهر گلوسسترشر نصب می‌شوند. بخاری های سیلو فقط در اختیار سازمان و نهادهای دولتی قرار می گیرد. اندی اسلینی، مدیر عامل RemitZero در مورد پمپ های حرارتی هوا-آبی گفت:" آنها پیچیدگی زیاد، عمر محدود، هزینه تعمیر و نگهداری بالا و کارایی کمتر در زمان سرما دارند. علاوه بر این، برای ارائه عملکرد بهتر به رادیاتورها و لوله کشی با قطر بزرگتر نیاز خواهند داشت."

وزارت دفاع انگلیس خانه های سازمان

یک انتخاب بهتر

بر اساس اسناد، وزارت دفاع در کل مبلغ 20000 پوند (25460 دلار) برای خرید این بخاری ها پرداخت کرده است. سخنگوی وزارتخانه گفت که سیستم های گرمایشی سیلو می توانند به کاهش صورت حساب پرسنل نیروهای مسلح ساکن در پادگان ها کمک کنند. در این اسناد آمده است: "اگر پروژه «Nixie» موفق شود، می‌تواند هم انتشار کربن ساختمان های نظامی و هم هزینه‌های انرژی پرسنل خدمات و خانواده‌هایشان را تا حد زیادی کاهش دهد. ما متعهد به ارائه مسکن پایدار و با کیفیت هستیم که نیازهای کسانی را که به کشور ما خدمت می‌کنند، برآورده ‌کند."


چاپ