توربین های بادی درختی، انتشار کربن را به صفر می رسانند!

یک توربین بادی درختی می تواند برق مورد نیاز یک خانواده چهار نفره را تامین کند و میزان انتشار سالانه گاز دی اکسید کربن منازل مسکونی را تا 12 تن کاهش دهد.

توربین بادی انتشار کربن صفر

فناوری جدید می تواند اهداف اتحادیه اروپا در دستیابی به انتشار کربن صفر را محقق کند. شرکت بریتانیایی Aerofoil Energy تحت پروژه New World Wind توربین بادی ساخت که می تواند مانند یک درخت عمل کند. این فناوری که WindTrees نام دارد در واقع، از یک بدنه فلزی تشکیل می شود که به توربین های کوچک بادی سبزرنگ شبیه به برگ های یک درخت مجهز هستند. لوک اریک کریف، مدیر پروژه New World Wind در مورد فناوری "Aeroleaf" می گوید:« مردم از روی ظاهر توربین های Aeroleaf در نگاه اول فکر نمی کنند که آنها در واقع یک سیستم انرژی تجدیدپذیر هستند.»

کریف در ادامه اضافه کرد: «فناوری که ما توسعه دادیم هیچ آلودگی ایجاد نمی کنند. ما می توانیم از فضای اطراف این درخت ها استفاده کنیم و نیکمت هایی را برای نشستن مردم قرار دهیم. رنگ و تنه این درختان می تواند طبق درخواست مشتری تغییر کند. ارتفاع این درختان می تواند بین 5 تا 33 فوت(10متر) باشد. آنها را به راحتی می توان در محیط های شهری یا فضاهای عمومی نصب کرد بنابراین، حتما نیاز نیست یک تیم مهندسی حرفه ای این کار را انجام دهند. این توربین ها برای نصب فقط به یک براکت و سه پیچ نیاز دارد. اندازه کوچک آنها دردسرهای توربین های بزرگ بادی را ندارد. این توربین ها کاملا بی صدا هستند و هیچ آلودگی صوتی ایجاد نمی کنند. "

توربین بادی کربن سفر

توربین های Aeroleaf از سه بخش اصلی تشکیل می شوند که عبارتند از:

• یک هسته مرکزی که از یک ماده سبک و بادوام ساخته شده است.
• مجموعه ای از بال ها که جریان هوا را هدایت می کنند.
• یک ژنراتور که انرژی جنبشی جریان هوا را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند.

هنگامی که جریان هوا از کنار توربین Aeroleaf عبور می کند، بال ها آن را به سمت هسته مرکزی هدایت می کنند. این کار باعث چرخش هسته مرکزی می شود و ژنراتور را به حرکت در می آورد. ژنراتور سپس انرژی جنبشی جریان هوا را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. آنها قادرند 24 ساعته برق تولید کنند بنابراین محدودیتی ندارند.

در حال حاضر، 130 واحد از توربین های نسل جدید در بسیاری از کشورهای جهان مانند ایالت ورمونت آمریکا، شهر بیرمنگام کشور انگلستان، کره جنوبی و سوئیس نصب شده است.


چاپ