راه اندازی پلتفرم ابری برای کشاورزی دیجیتال

شرکت Cropin با جذب سرمایه گذارانی مانند بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس و CDC Group، تصمیم دارد صنعت کشاورزی را دیجیتالی کند.

cloud agre
بر طبق گزارش های فن تک، این شرکت از راه اندازی پلتفرم ابری Cropin Cloud با محموعه برنامه‌های یکپارچه خبر داد. شرکت Cropin در سال 2010 تأسیس شد و محصولات آن به 92 کشور در سراسر جهان صادر می شود. این شرکت با بیش از 250 مشتری B2B همکاری می‌کند و تا این لحظه موفق شد 26 میلیون هکتار زمین کشاورزی را دیجیتالی کند. شرکت مذکور، بزرگترین شرکت دانش بنیان در جهان محسوب می شود که موفق به تولید بیش از 500 محصول مختلف شده است.

کریشنا کومار، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Cropin، گفت که علت توسعه Cropin Cloud این است که صنعت کشاورزی به یک پلت فرم یکپارچه و منسجم نیاز دارد تا بتواند راه حل های متنوعی را متناسب با تغییرات آب و هوایی، تنش های ژئوسیاسی، اختلالات زنجیره تامین مواد غذایی و رشد جمعیت جهانی ارائه دهد. او اضافه کرد: «اکوسیستم جهانی خیلی گسترده است، اما به‌طور عجیبی، ابزارهای جمع‌آوری و اشتراک‌گذاری داده‌ها در آن محدود می باشد.»


پلتفرم ابری Cropin را می توان در مشاغل مختلف مرتبط به کشاورزی استفاده کرد. خود این پلتفرم به سه پلتفرم فرعی دیگر تقسیم می شود که به کشاورزان و سایر ذینفعان در زنجیره غذایی اجازه می دهد از طریق مشاهده زمین، GPS، تحلیل داده ها و یادگیری ماشینی، فرایند برداشت محصولات را بهتر مدیریت کنند.


برنامه تحت موبایل Cropin Apps اولین پلتفرم فرعی است که طیف گسترده ای از موارد استفاده را در بر می گیرد مانند: مدیریت عملیات کشاورزی جهانی، اقدامات ایمنی مواد غذایی، قابلیت پیش بینی و مدیریت ریسک، ردیابی غذا از مرحله تولید تا مصرف و مدیریت تولید. علاوه بر این موارد، به کشاورزان کمک می کند تا فرایند جنگل زدایی و انتشار کربن را نیز دنبال کنند.

در همین حال، Cropin Data Hub داده‌ها را از طریق منابع مختلف مانند برنامه‌های مدیریت مزرعه، دستگاه‌های IoT یا همان اینترنت اشیا، هواپیماهای بدون سرنشین، ماهواره‌های سنجش از دور و گزارش‌های آب و هوا، برای تجزیه و تحلیل جمع‌آوری می‌کند و در نهایت، از طریق 22 مدل مبتنی بر هوش مصنوعی در مراحل تشخیص محصول، شناسایی مرحله محصول، تخمین عملکرد، برنامه‌ریزی آبیاری، پیش‌بینی آفات و بیماری، جذب نیتروژن و تخمین تاریخ برداشت به کشاورزان کمک می کند.


چاپ